خبرگزاری کار ایران

احمد مازنی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگرانِ ماجرای فرهنگستان و شرکت پارس‌آرین‌ هستم/به‌زودی مجلس به پرونده ورود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۵۲۴

رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نامه‌ای به دکتر صالحی نوشته‌ام و درخواست کردم تا با هنرمندانی که مرتبط به ماجرای فرهنگستان هنر و پارس آرین هستند، نشست مشترکی داشته باشیم. منتظریم وزیر زمان این نشست را مشخص کند.

احمد مازنی (رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) که در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه‌ی ایلنا حضور پیدا کرده بود، به محدودیت‌های فضای موزه‌ی هنرهای معاصر تهران اشاره کرد و این فضا را با رسالتی که موزه‌ی هنرهای معاصر می‌تواند از حیث آثارش داشته باشد ناهمخوان دانست. 

مازنی به خبرنگار ما گفت: اخیراً چندبار از موزه‌ی هنرهای معاصر بازدید کرده‌ام. مسئولان در تلاش هستند که شرایط آن را بهبود بخشند، اما امکانات موزه، مربوط به سال‌های قبل از انقلاب است. فضای موزه، متناسب با آثار همان دوره طراحی شده‌ است. در این سال‌ها، هم تعداد آثار زیاد شده و هم شرایط استانداردها نسبت به گذشته متفاوت شده است.

او تأکید کرد: در شرایط فعلی؛ من مجموعه‌ی موزه هنرهای معاصر را نسبت به رسالت بزرگی که دارد کافی نمی‌دانم. موزه نیاز به توسعه‌ی کمّی و کیفی ازجمله استانداردسازی فضای نگهداری و فضای نمایش آثار دارد.

رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام این خبر که به زودی در مسئله‌ی فرهنگستان هنر و شرکت پارس آرین ورود خواهد کرد، افزود: نامه‌ای به دکتر صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نوشته‌ام و درخواست کرده‌ام تا با هنرمندانی که مرتبط به این موضوع هستند نشست مشترکی برگزار کنیم. در این خصوص حضوری نیز با ایشان گفت‌وگو کرده‌ام. منتظریم وزیر ارشاد؛ زمان این نشست را مشخص کند. من اراده‌ی رسیدگی به این کار و اصلاح آن را در آقای صالحی دیدم.

مازنی افزود: من تصمیم دارم در مسأله‌ی فرهنگستان هنر ورود کنم. تا به حال از دور شاهد وقایع بودم، اما حالا قصد دارم که هم خودم و هم همکارانم در مجلس به این مسأله ورود کنیم.

وی ادامه داد: اولاً باید نسبت به وضعیت این مسئله، شناختِ دقیق‌تری پیدا کنیم. حرف‌هایی که راجع به فرهنگستان و مسئول فرهنگستان وجود دارد باید بررسی شود. از طرفی، به وضعیت شخصیت‌هایی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند باید رسیدگی شود.

او در پایان گفت: به طور کلی، نسبت این مسئله‌ای که پیش آمده نگران هستم. به‌زودی به فرهنگستان هنر می‌روم تا وضعیت آثاری که در آنجا بلوکه شده‌اند را از نزدیک مشاهده کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز