خبرگزاری کار ایران

علیرضا کوشک جلالى با نمایش فرانسوى «نام: آدولف... چى؟!» در راه ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۲۱

علیرضا کوشک جلالى با نمایش فرانسوى «نام: آدولف... چى؟!» (کاندیدای معتبرترین جایزه ادبی فرانسه -پریکس مولیر) به تماشاخانه ایرانشهر می‌رود.

به گزارش ایلنا، با ترجمه، دراماتورژی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالى، برنده جایزه افتخارى تئاتر کلن –آلمان، نمایش «نام: آدولف... چى؟» (Le Prénom ) اثر ماتیو دلاپورته و الکساندر دلا پتلیر از ٢٢ آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان به صحنه مى‌رود.

بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: حسین امیدى، اشکان خطیبى، آناهیتا درگاهى، آوا شریفى و رضا مولایى.

در خلاصه نمایش چنین آمده: "در یک مهمانی دوستان عزیزتر از جان، بیان "یک شوخی بی‌مزه" باعث می‌شود تا قبرها شکافته شوند و ارواح خبیثه شروع به‌ رژه رفتن کنند. در طی بحث‌ها ماسک‌های "تفاهم و دوستی" بی‌رحمانه بر زمین می‌ریزند. موقعیت‌های آبزورد و گروتسک، همراه با آتش‌فشانی از دیالوگ‌های گزنده و بی‌نظیر که یادآور سنت کمدی‌های انتقادی/اجتماعی فرانسه است، از جمله مولیر، بخصوص یاسمینا رضا، با ضرب‌آهنگ نفس‌گیری نمایش را به جلو می‌برند و ما را به هزارلای افکار شیطانی روشنفکران نئاندرتال نزدیک می‌کند. فرانسویان در ژانر "طنز گزنده اجتمایی" در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند."

«نام: آدولف ... چی؟!» کارى از علیرضا کوشک جلالی از ٢٢ آبان به مدت سی شب در سالن استاد سمندریان روى صحنه مى‌رود، پیش فروش این نمایش متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز