خبرگزاری کار ایران

داستان ناتمام اسکات فیتزجرالد درباره هالیود کامل شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۹۸

دو رمان از اسکات فیتزجرالد و گراهام گرین با ترجمه علیرضا کیوانی‌نژاد تا انتهای پاییز منتشر می‌شوند.

علیرضا کیوانی‌نژاد (نویسنده و مترجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین ترجمه‌ها و رمان‌هایش گفت: دو نوبت چاپ جدید از کتاب «شبانه» ایشی‌گورو پس از دریافت جایزه نوبل او منتشر شده است. درواقع پس از نوبل گرفتن ایشی گورو نشر چشمه چاپ‌های ۵ و ۶ توسط نشر چشمه آماده شد که چاپ ۵ در سه روز تمام شد و در حال حاضر چاپ ششم این کتاب از برنده جایزه نوبل در کتابفروشی‌ها موجود است.

این مترجم همچنین از دریافت مجوز برای اثری از اسکات فیتزجرالد بعد از چندین سال خبر داد و بیان کرد: رمان «آخرین قارون» فیتزجرالد که چند سالی می‌شد در انتظار مجوز مانده بود، بالاخره مجوز چاپ دریافت کرده و نشر چشمه تا یک ماه دیگر و نهایتا اوایل آذر کتاب را روانه بازار می‌کند. رمان «آخرین قارون» درواقع رمان نیمه تمام این نویسنده است که اتفاقا توسط الیا کازان سینماگر سرشناس تبدیل به هم فیلم شده و اخیرا هم سریالی از روی این داستان ساخته شده و در حال پخش است.

او سپس در توضیحی درباره مضمون رمان «آخرین قارون» یادآور شد: رمان درباره یک تهیه‌کننده هالیودی است که قدرتش فراتر از قدرت یک تهیه‌کننده امروزی سینما است. خود فیتز جرالد در بخشی از زندگی کوتاهش برای فیلم‌نامه‌نویسی با هالیوود در ارتباط بوده و بنابراین با این فضا به خوبی آشنایی داشته است. منتها فیتزجرالد فرصت نکرد کتاب را تمام کند و دوست نزدیکش ادموند ویلسون براساس یادداشت‌هایی که برای ناشر فرستاده بود یا در دست همسرش بود کتاب را به اتمام رساند و مقدمه‌ای هم برای آن افزود.

کیوانی‌نژاد ادامه داد: کتاب را یک بار از نسخه‌ای که سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود ترجمه کردم و کنار گذاشتم. ولی سال ۲۰۱۴ نسخه دیگری از این اثر توسط ناشر دیگری منتشر شد که نزدیک به ۶۰ صفحه یادداشت اضافه داشت. یادداشت‌هایی که به فهم بیشتر کتاب کمک می‌کرد و به خواننده می‌گفت نشانه‌هایی که فیتزجرالد به کار برده چه معنایی دارد یا جمله‌ای که نوشته یعنی چه؟ این‌ها باعث شد مجدد با توجه به همین نکات کتاب را بازبینی کنم.

مترجم رمان «چشمان جیمی» اضافه کرد: رمان «از پا افتاده» نوشته گراهام گرین نیز مجوز چاپ دریافت کرده و به زودی توسط نشر ماهی منتشر می‌شود. این رمان درباره شخصیتی است که وارد روستایی می‌شود و آنجا با جذامی‌ها در ارتباط است و کار می‌کند، منتها اتفاقاتی می‌افتد که به گذشته این فرد گره می‌خورد و باعث می‌شود سرگذشت متفاوتی برایش رقم بخورد. البته این رمان از ان دست رمان‌‌هایی است که گراهام گرین براساس اتفاقاتی که در زندگی برای خودش رخ داده نوشته است. رمان «از پا افتاده» نیز درواقع  داستانی براساس سفری که این نویسنده به آفریقا داشته و مشاهداتش در آنجا است و بسیاری از اتفاقات آن واقعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز