خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی از دفرماسیون‌های ماهی و پروانه

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۷۰

نمایشگاه «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی، هنرمندان و هنردوستان عصر جمعه 28 مهرماه در گالری فردا افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار مرضیه مهربان‌پژوه با عنوان «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» با حضور مجید ملانوروزی (مدیرکل هنرهای تجسمی) در گالری فردا آغاز شد و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد.

مهربان پژوه در این نمایشگاه 38 اثر با تکنیک گواش و آبرنگ روی مقوا را به نمایش گذاشته و در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است: رنگ­‌ها و فرم­‌های متعدد و متنوعی که در این آثار با جدیت و برجسته پدیدار شده­‌اند و پیش چشم قرارگرفته‌اند در نگاه نخست به شدت بیانگر تفکیک و مرزبندی، جدایی این از آن و اینجا از آنجا و این زمان از آن زمان است. اما مرزها میان این رنگ­‌ها و فرم­‌ها با تفاوت­‌ها و حتی تناقض­‌ها می­‌توانند معنای سلبی نداشته باشند و محمل ارتباط قرار گیرند تا رنگ­‌ها و فرم­‌ها در نهایت تمایز همنشین شوند. این آثار برخاسته از طبیعت و هستی پیرامون و جهان زیسته­‌ی ما و برساخته­‌ی آن است که از خیال و ذهن گذر کرده است. عناصری طبیعی و واقعی که همنشینی آن­‌ها از شدت حضور کمتر دیده می­‌شود و حالا از دنیای واقعی در این قاب­‌ها مناسبات خود را به نمایش می­‌گذارند تا انسان سکنا گرفته در همین جهان به روابط وجوه مستقیم و غیرمستقیم این عناصر بیندیشد و این روابط را ادراک کند. دادگی رنگ­‌ها، فرم­‌ها و طرح‌های آشنا در برخورد با پدیدارهای واقعی که جدایی انسان و مکان و زمان را در جهان معاصر که عصر ارتباطات خوانده می­‌شود و نحوه­‌ی مواجهه­‌ی مخاطبان با آن­‌ها، بازنگری به همنشینی عناصر پیرامون را فراهم می‌کند. عناصری که می­‌توانند در هر مکان و زمانی قرار گیرند و همنشین یکدیگر شوند. این آثار با تکنیک­‌های آبرنگ، گواش و ماژیک روی مقوا خلق شده­‌اند و دفرماسیون طرح­‌هایی از ماهی و پروانه یا ماهی­‌ها و پروانه­‌ها را که از دنیای واقعی خود جدا شده­‌اند، نمایش می‌دهد تا ما را به اندیشه درباره اکنون دنیای واقعی فراخواند. آثار گرچه لایه­‌هایی از هنر ایرانی و بومی را در خود دارد اما ساختاری مفهومی و استعاری دارد تا برای ساکنان این جهان قابلیت درک و دریافت داشته باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز