خبرگزاری کار ایران

مهدی سعیدی، عضو منتخب انجمن‌ طراحان گرافیک بین‌المللی شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۹۰۹

طراح بین‌المللی ایرانی منتخب عضویت در انجمن طراحان گرافیک بین‌المللی شد.

به گزارش ایلنا، مهدی سعیدی هنرمند و طراح بین‌المللی ایرانی منتخب عضویت در انجمن طراحان گرافیک بین‌المللی AGI شد.

این استاد طراحی گرافیک که در دانشگاه تاسون ایالت مریلند امریکا تدریس می‌‌کند؛ برای عضویت به این انجمن معرفی و پس از گذراندن مرحله داوری به عنوان عضو منتخب سال ۲۰۱۷ در مجمع ای جی آی (AGI) در پاریس معرفی شد.

انجمن‌ طراحان بین‌المللی ​ای جی آی(AGI)​​ در سال ۱۹۵۱میلادی (۶۶ سال قبل) در پاریس تشکیل و تاکنون ۴۸۸ طراح معتبر در عرصه گرافیک از ۳۸ کشور دنیا موفق شده‌اند به عضویت این مرکز بین‌المللی درآیند.

کشور امریکا با بیش از ۹۳ عضو بیشترین سهم را از عضویت در این انجمن بین‌المللی دارد که امسال این گروه ۹۳ نفری از امریکا به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آثار مهدی سعیدی و همچنین جوایز، افتخارات و فعالیت‌های مهم این طراح در عرصه جهانی وی را با ملیت ایرانی برای عضویت انتخاب و از طرف گروه طراحان امریکایی به این انجمن معرفی کردند.

معتبرترین طراحان دنیا ازجمله میلتون گلیزر، پائولا شر، استفان زاگمایستر،​ سیمور چاست، پل دیویس، استیون هلر، مایکل بیروت و.... عضو امریکایی این انجمن هستند.

از ایران مرتضی ممیز در سال۱۳۵۶ عضو این انجمن شد و پس از ​وی ۴ هنرمند ایرانی دیگر به عضویت ای جی آی (AGI) درآمدند.

چشم‌انداز ​آثار سعیدی تحت تاثیر تمرکز او بر اندیشه زیبایی‌شناسی شرقی، سنت و فرهنگ ایرانی است، این هنرمند از تجربیات خود در طراحی گرافیک، خوشنویسی فارسی، طراحی حروف و تایپوگرافی برای تبدیل حروف فارسی به شکل و اشکال مختلف استفاده می‌کند تا تصاویر منحصر به فرد در طراحی گرافیک به وجود بیاورد.

تاکنون آثار مهدی سعیدی در بیش از ۲۵۰ نمایشگاه، موزه، دوسالانه و سه سالانه های معتبر در سراسر جهان به نمایش درآمده است و این هنرمند جایزه های معتبر و متعددی ازجمله جایزه بزرگ، نمایشگاه دعوتی بین‌المللی سه سالانه پوستر اوزاکا، ژاپن ۲۰۰۹، جایزه بزرگ، سومین نمایشگاه بین‌المللی پوستر تایوان، ۲۰۰۷ و جایزه بزرگ، پانزدهمین نمایشگاه دعوتی بین‌المللی پوستر کلورادو، امریکا، را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز