خبرگزاری کار ایران

موضع وزیر ارشاد نسبت به اکران عمومی فیلم‌های خارجی در سینماها

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۸۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکران فیلم‌های خارجی در سینما‌های ایران از زوایای مختلف مورد بحث و گفت‌و‌گو بوده است. موافقان این قضیه می‌گویند فیلم‌های خارجی خوبی در صحنه جهانی وجود دارد و این موضوع به اقتصاد سینما کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید‌عباس صالحی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با نقد‌‌هایی که به وجود سامانه اربعین وجود دارد، گفت: سامانه کنترل‌کننده تردد، در عراق است و به این موضوع کمک می‌کند که رفت‌و‌‌آمد‌های ایام اربعین ساماندهی شده‌تر باشد. برخی از اتفاقاتی که در سال‌های قبل افتاده است و موجب مشکلاتی برای زائران و روابط ما با عراق شده است، پیش نیاید.

وی درباره اینکه دولت قصد ندارد حداقل وجه بیمه زائران را بپردازد، خاطرنشان کرد: این‌ها جزو بحث‌هایی است که با دولت داشته و داریم. امیدوارم در برخی از قسمت‌‌ها کمک‌های بهتری شود.

صالحی درباره ثبت هفته کرامت در تقویم گفت: دهه کرامت از دهه‌های مهم در ایام کشور است. دلیل آن هم این است که امام رضا پایتخت معنوی کشور است و می‌تواند فرصتی برای یک جشن ملی در فضای مذهبی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: تبعا این موضع مسیر خود را دارد. این موضوع باید در شورای فرهنگ بررسی شود و دستگاه‌ها با نگاه مثبتی به آن نگاه کنند و در نهایت در صحن شورای انقلاب فرهنگی رای بیاورد. ما به این موضوع کمک می‌کنیم اما قطعا دستگاه‌های دیگر هم دخیل هستند و وزارت ارشاد به تنهایی تصمیم گیرنده نیست.

وزیر ارشاد در رابطه با اکران فیلم‌های خارجی در سینما‌های ایران تاکید کرد: این موضوع از زوایای مختلف مورد بحث و گفت‌و‌گو بوده است. موافقان این قضیه می‌گویند فیلم‌های خارجی خوبی در صحنه جهانی وجود دارد و این موضوع به اقتصاد سینما کمک می‌کند و کسانی که تمایل دارند در اوقات فراغت به سینما بیایند تنوع بالایی برای انتخاب دارند.

وی تشریح کرد: می‌گویند می‌توان به این وسیله گردش خوبی در اقتصاد سینما بوجود آورد. البته این فیلم‌ها باید ضوابط عرضه در این حوزه را داشته باشند تا امکان نمایش را پیدا کنند و این روند شبیه همان مراحلی است که برای فیلم‌های داخلی وجود دارد. استدلال موافقان می‌گوید اگر سالن‌های خود را به روی فیلم‌های خارجی باز کنیم، فضای رقابتی بیشتری در عرصه سینما بوجود می‌آید.

صالحی با بیان اینکه منتقدان هم استدلال‌های خود را دارند، گفت: آنها می‌گویند با توجه به تعداد محدود سالن‌های سینما و اینکه این تعداد سالن کفاف نمایش فیلم‌های تولید داخلی را نمی‌دهد و حتی زمان اکران فیلم‌ها پایین است، نمایش این فیلم‌ها به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: منتقدان می‌گویند از ۱۰۰ تولید در سال ۷۰ تولید امکان حضور در سالن‌های سینما را دارند و نمایش فیلم‌های خارجی فرصت عرضه فیلم‌های داخلی را می‌گیرد. این دو مجموعه استدلالات در حوزه نمایش فیلم‌ها درحال بحث است. تلاش می‌کنیم منافع بیشتری بدست بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز