خبرگزاری کار ایران

صالحی خبر داد:

حل مسائل انجمن‌های فرهنگی هنری در دستور کار وزارت ارشاد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۹۹۸

وزیر ارشاد از حل مسائل و مشکلات انجمن‌های فرهنگی هنری فعال در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در نشستی با انجمن‌های فرهنگی هنری استان فارس در شیراز با بیان این مطلب افزود: ایده‌ها و دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست جمع بندی و در کارگروهی بررسی می‌شود تا پس از مطالعات مورد نیاز، راهکارهایی برای حل مشکلات انجمن‌ها تدوین و با طی فرایند قانونی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست که با تجلیل از حافظ‌پژوهان برتر همراه بود، گفت: حافظ ناگفته‌های زیادی دارد که باید با فعالیت علمی آنها را رمزگشایی کرد. 

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی ویژه یادروز حافظ در شیراز گفت: این همایش با یک نگاه موضوع نگرانه با جمع آوری یکساله پژوهش ها درباره این شاعر بزرگ، گنجینه‌ای ماندگار را با خود به همراه دارد و امیدواریم بتوانیم چراغ حافظ که چراغ ایران است را همیشه روشن نگه داریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در سخنانی در این نشست گفت: به دنبال واگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استان ازجمله جشنواره‌ها و کارگاه‌ها به بخش خصوصی شامل اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، گروه‌ها، تشکل‌ها و بخش‌های مختلف در استان هستیم زیرا معتقدیم اجرای کارهای این بخش باید توسط متخصصان و فعالان فرهنگ و هنر انجام شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هم اینک ١٤ اتحادیه و انجمن فرهنگی و هنری به عنوان زیرمجموعه این اداره کل در این استان فعال است که از این تعداد ١٢ انجمن و اتحادیه فرهنگی و هنری به ثبت رسیده و فعالیت‌های خود را به صورت قانونی و حقوقی دنبال و اجرا می‌کنند. 

در این نشست که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی، سنتی، اهل قلم، فیلم، عکس و پویانمایی، ناشران و کتابفروشان، چاپ و تبلیغات، خانه مطبوعات، اتحادیه فعالان قرآنی، خوشنویسان و انجمن آثار و مفاخر فارس برگزار شد، استادان و نام آوران تلاشگر در عرصه حافظ پژوهی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کردند. 

در این آیین همچنین روسای انجمن‌های فرهنگی هنری استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای تعاملی برای هموار شدن مسیر فرهنگ و هنر پرداختند و پیشنهادهای مورد نظر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر استان ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز