خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را از لایه‌های مناسکی به معرفتی ارتقا دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۲۳

وزیر ارشاد در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چهلمین سال فرصت ویژه‌ای است، باید مراسم امسال را از لایه‌های مناسکی به معرفتی و وجودی ارتقا دهیم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر دوشنبه در این نشست افزود: مراسم مناسبتی را با دو نگاه می‌توان بررسی کرد؛ یکی نگاه تکریمی و شعائری است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره مناسبت‌هاست که با ایجاد ارتباط کلامی شکل می‌گیرد و دیگری نگاه معرفتی است. اگر بخواهیم مراسم مناسکی به معرفتی و بالاتر از آن ارتباط وجودی تبدیل شود نیازمند مقدماتی است.

وی ادامه داد: هر سال یک فرصتی به عنوان بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب به وجود می‌آید. ولی چهلمین سال فرصتی ویژه است؛ ۴۰ در ادبیات دینی ما تاثیرات بسیاری داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است و لذا باید به گونه‌ای دیگر به مراسم چهل و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب نگاه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۷۵ درصد از مردم جامعه ما بعد از انقلاب متولد شده‌اند و ۸۰ درصد از مردم ایران هیچ خاطره‌ای از حضور در انقلاب ندارند و لذا باید نسبت آنان را در این زمینه به نسبت وجودی تبدیل کرد تا ۸۰ میلیون نفر از مردم با آرمان‌های امام راحل ارتباط وجودی پیدا کنند.

صالحی همچنین گفت: امثال شهید مطهری توانستند نسبت ارتباطی با انقلاب برقرار کنند ولی جامعه خاکستری باید به این فضا نزدیک شوند لذا فضایی را باید ایجاد کرد که متناسب با اکثر مردم و جوانان باشد و باید بتوانیم مفاهیم انقلاب را به زبان امروزی به نسل جدید انتقال دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز