خبرگزاری کار ایران

استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از نخستین جشنواره «مسیر عشق»/دریافت بیش از ۲۷۰۰ اثر در بخش ملی و ۷۷۷ اثر در بخش بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۹۶

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با محوریت فرهنگ محرم و موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی با استقبال گسترده سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی روبرو شده است.

به گزارش ایلنا، جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» که با محوریت فرهنگ محرم و موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی قرار است از یکم تا پنجم آبان به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار شود، در بازه زمانی دو ماهه از انتشار فراخوان این رویداد سینمایی با استقبال گسترده سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی روبرو شده است.

پس از تجمیع و دسته‌بندی نهایی آثار دریافتی از سوی دبیرخانه جشنواره، حدود ۳۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی دریافت شد که برای نخستین دوره یک رویداد سینمایی آماری قابل ملاحظه است.

در بخش ملی جشنواره «مسیر عشق» بیش از ۲۷۰۰ اثر به این ترتیب رسیده است:

بخش فیلمنامه: ۷۲ طرح فیلمنامه بلند، ۹۱ فیلمنامه کوتاه داستانی، ۱۷سکانس عشق، ۲۸ اثر جایزه شهید حججی و در مجموع ۲۰۸ اثر در بخش فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده است.

بخش عکس: عکس حرفه ای از ۱۳۴ عکاس ۵۹۶ عکس و عکس مردمی از ۲۵۰ عکاس ۱۴۳۷عکس و در مجموع از ۳۸۴ عکاس تعداد ۲۰۳۳ عکس به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

در بخش فیلم و سریال: بخش سینمایی۲۱ فیلم، سینمایی ویدئویی ۳۲ فیلم، کوتاه داستانی ۴۸ فیلم، سریال ۱۰ مجموعه، ۲۹ مستند بلند، ۲۲۹ مستند کوتاه، ۵۷ نماهنگ، ۳۸ پویانمایی و مجموعا در این بخش ۴۶۴ اثر در بخش های مختلف شرکت کرده‌اند.

در بخش بین‌الملل این جشنواره نیز در بخش فیلم‌های داستانی کوتاه و سینمایی ۳۵۴ اثر، مستند (کوتاه، نیمه بلند و بلند) ۱۸۰ اثر، پویانمایی ۸۸ اثر، نماهنگ ۱۰۳ اثر، فیلمنامه ۴۴ اثر و عکس ۸۰ عنوان و مجموعا در بخش بین‌الملل تعداد ۷۷۷ اثر از ۸۳ کشور متقاضی شرکت در جشنواره هستند.

نکته قابل توجه تنوع و گستردگی کشورهای شرکت کننده بوده است که دبیرخانه بین‌الملل جشنواره مسیر عشق از کشورهای اتریش، اردن، ارمنستان، اسپانیا، استرالیا،استونی، اسلواکی، اسلوونی، افغانستان، اکراین، اکوادور، الجزایر، امارات متحده عربی، اندونزی، انگلیس، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، ایرلند، آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، بحرین، برزیل، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، بورکینافاسو، بوسنی و هرزگوین، پاراگوئه، پاکستان، پاناما، پرتغال، تاجیکستان، تایلند، تایوان، ترکیه، تونس، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه، جمهوری کره، چین، دانمارک، رواندا، رومانی، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، سوییس، سوئد، صربستان، عراق، عربستان سعودی، غنا، فدراسیون روسیه، فرانسه، فلسطین، فلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، کاستاریکا، کامبوج، کامرون، کانادا، کلمبیا، کنیا، گرجستان، لبنان، لتونی، لهستان، مالزی، مجارستان، مراکش، مصر، مغولستان، مکزیک، میانمار، نپال، نروژ، هلند، هندوستان، یونان اثر دریافت کرده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.Masireeshgh.com مراجعه کنند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس«مسیر عشق»با محوریت محرم و راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز