خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با مجید ملانوروزی و محمدحسین عماد؛

آخرین تصمیمات پیرامون مجسمه‌ ۲۰۰ میلیونی شکسته‌شده‌ عماد در دوسالانه مجسمه‌سازی/موزه اثر را می‌خرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۷۶

عماد گفت: متأسفانه مجسمه‌ ولع، در مرحله‌ نصب در دوسالانه‌ مجسمه‌سازی شکسته و قرار شد ماکت ۲۰ سانتی‌متری این مجسمه به‌جای مجسمه ۲ متری آن، به نمایش گذاشته‌ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اثری از محمدحسین عماد تحت عنوان «ولع» که در بخش هنرمندان مدعو هفتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران حاضر شده بود، بر اثر اتفاقی که رخ داده، دو جای آن شکسته است.

عماد در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه مجسمه‌ی ولع، در مرحله‌ی نصب در دوسالانه شکسته و قرار شد ماکت ۲۰ سانتی‌متری این مجسمه به جای مجسمه ۲ متری آن، به نمایش گذاشته‌ شود. قرار شده خرابی‌هایی که به اثر رسیده را ترمیم کنند. دو نقطه از کار شکسته است. از پایه‌ی اثر حدود ۲۰ سانت، و از قسمت رویی آن، ۴۰ سانت از بین رفته، که باتوجه به اینکه اثر از جنس چوب بوده، این‌ها قابل ترمیم است.

این مجسمه‌ساز درباره‌ی این اثر توضیح داد و گفت: این کار با عنوان «ولع» در نمایشگاه قبلی‌ام در گالری اثر، دو سال پیش به نمایش درآمده بود.

مجید ملانوروزی (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: موقع نصب کار آقای عماد، یکی از پیچ‌ها شل بوده و به همین خاطر مجسمه افتاده است. البته صدمه جدی نبوده.

ملانوروزی از خرید این اثر خبر داد و گفت: ما متأسفانه تاکنون کاری از آقای عماد را در موزه نداشته‌ایم، این درحالی است که ایشان از مهم‌ترین مجسمه‌سازان معاصر ما هستند. طی صحبت‌هایی که داشتیم، قرار بر این شد که موزه، کار را بعد از ترمیم خریداری کند. این کار از بهترین کارهای ایشان است. ما قرار بود این کار را قبلاً در گالری اثر بخریم، ولی چنین اتفاقی نیفتاد. این کار دو سال پیش، به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. اما چون بعداً نمونه‌ای از آن در حراج هم عرضه شد، مسلماً قیمت اثر هم الان افزایش پیدا کرده است.

ملانوروزی درباره‌ی بیمه‌ی آثار دوسالانه نیز گفت: کارهایی که برای موزه خریداری می‌شوند، بیمه می‌شوند. ولی کارهای بی‌ینال را بیمه نکردیم، چون تا لحظه‌ی آخر اصلاً معلوم نیست که کدام کار قرار است وارد دوسالانه بشود یا نشود.

در بخش دیگری از این گفتگو؛ محمدحسین عماد با اشاره به این مطلب که قیمت این مجسمه دو سال پیش ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد اما بهای آن امسال ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است؛ تاکید کرد: با اطلاع از این موضوع که موزه هنرهای معاصر بودجه زیادی در اختیار ندارد و از آنجا که این اولین اثری است که موزه از من خریداری می‌کند، قیمت نهایی را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون درنظر گرفته‌ام.

آخرین تصمیمات پیرامون مجسمه‌ ۲۰۰ میلیونی شکسته‌شده‌ عماد در دوسالانه مجسمه‌سازی/موزه اثر را می‌خردمجسمه‌ «ولع»

اثر محمدحسین عماد

ابعاد: 2 متر در 2 متر در 90 سانتی‌متر

چوب

در این دوسالانه که با تم «وضعیت» برگزار می شود، ۱۷ اثر در بخش هنرمندان مدعو از محمدحسین عماد، حسین والامنش، عباس اکبری، ملک دادیار گروسیان، زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف، پویا آریان‌پور، محمودبخشی، بهروز حشمت، شهریار حاتمی، همایون عسکری، فرهاد فزونی، کامبیز صبری، نادر قشقایی، بهداد لاهوتی، امیر معبد، محمود محرومی و احمد نادعلیان به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز