خبرگزاری کار ایران

درسگفتار راهبردهای مفهوم‌گرایی در مجسمه‌سازی معاصر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۵۸

چهارمین درسگفتار همایش هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران سوم مهرماه ساعت 13 تا 17در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، چهارمین درسگفتار همایش هفتمین دوسالانه  مجسمه‌سازی تهران سوم مهرماه ساعت ۱۳ تا ۱۷در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در این درسگفتار با عنوان «راهبردهای مفهوم‌گرایی در مجسمه‌سازی معاصر» هلیا دارابی تاثیر الگوها، اشکال متنوع و چارچوب‌های نظری هنر مفهومی را بر دنیای هنر، به‌ویژه مجسمه‌سازی بررسی می‌کند. گسترش مجسمه ‌در فضا، تحولات تعریف مجسمه، مادیت‌زدایی از اثر هنری، نامرئی شدن، و تحول مفهوم حفره و شکاف در مجسمه‌سازی از درونمایه‌های این مبحث است.

چهارمین درسگفتار همایش هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران در دو روز، سوم و ۱۰ مهرماه ساعت ۱۳ تا ۱۷ در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

هلیا دارابی، منتقد و پژوهشگر مستقل هنر و دارای دکترای پژوهش هنر است و در دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ و نقد هنر تدریس می‌کند. همکاری در تدوین دایره‌المعارف هنر، همکاری در ترجمه کتب مرجع تاریخ هنر( هنر در گذر زمان و هنر مدرنیسم)، تدریس در موسسه پرسش، عضویت در گروه تاریخ هنر معاصر، گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر و عضویت در گروه پژوهش بی‌ینال تهران از سوابق علمی هنری دارابی است.

همایش بین‌المللی هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران با هدف گسترش افق‌های اندیشگی دوسالانه، کمک به تبیین درونمایه، و گشودن منظرهای نو در حوز‌ه‌ی پژوهش و آموزش مجسمه‌سازی کشور همزمان در یک فرایند مستمر برنامه­‌هایی را در قالب تعدادی درسگفتار، ‌نشست‌، همایش برگزار می‌کند. همایش در راستای سیاست‌های کلی دوسالانه هفتم مبنی بر افزایش بازه زمانی فعالیت اندیشگی دوسالانه، حفظ پویایی جامعه هنری در ارتباط با دوسالانه، و کار نظری ماندگار، در محدوده زمانی از زمان اعلام فراخوان آغاز شد و تا پایان دوسالانه تداوم دارد تا به برقراری پیوستگی معنایی دوسالانه کمک کند.

هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران با تم «وضعیت» با ۷۸ اثر در بخش مسابقه و ۱۸ اثر در بخش مدعو در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است و تا ۲۲ مهرماه ادامه دارد.

درسگفتار راهبردهای مفهوم‌گرایی در مجسمه‌سازی معاصر برگزار می‌شود
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز