خبرگزاری کار ایران

سامانه عرضه جهانی موسیقی ایران راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۲۴

سایت «بیپ تونز» زمینه دانلود قانونی موسیقی ایران را برای مخاطبان خارج از کشور نیز تسهیل می‌کند.

به گزارش ایلنا، سایت «بیپ تونز» پس از سال‌ها فعالیت قانونی در ارائه موسیقی دیجیتالی به مخاطبان ایرانی، این بار دسترسی به این موسیقی را بین‌المللی کرده و زمینه دانلود قانونی را برای مخاطبان خارج از کشور نیز تسهیل می‌کند.

فرزام حجازی مدیر عامل شرکت «بیپ تونز»، با اعلام این خبر گفت: پس از مدت‌ها، بالاخره امکان عرضه جهانی موسیقی ایرانی فراهم شده است. موسیقی ایرانی با توجه به عقبه فرهنگی و تمدنی‌اش از غنای بالایی برخوردار است و عاشقان فرهنگ و تمدن پارسی را در جای جای جهان مجذوب خود می‌کند؛ اما تا به امروز امکان حضور متمرکز و ارزنده آن در فضای بین‌المللی وجود نداشته است. مخاطبان موسیقی ایرانی در فضای بین‌المللی خلأ دسترسی قانونی به آرشیو کامل موسیقی ایرانی که به صورت مناسبی دسته بندی شده باشد را حس می‌کردند. تا به امروز دسترسی مخاطب جهانی به موسیقی ایرانی محدود به تعدادی سایت‌ بی‌کیفیت که آثار را به صورت غیرقانونی عرضه می‌کردند بوده است؛ ارائه‌ای که هیچکس آنرا در شأن موسیقی ایرانی نمی‌داند.

وی افزود: مخاطبان بین‌المللی موسیقی ایرانی انگیزه بالایی برای حمایت از موسیقی پارسی دارند اما با توجه به فراهم نبودن عرضه جهانی این موسیقی، امکان این حمایت وجود نداشته و لاجرم تا به امروز یا از سایت های عرضه غیرقانونی محتوای مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند یا از خیر گوش دادن به آن می‌گذشتند. هم اکنون امکان دسترسی قانونی مخاطبان جهانی موسیقی ایرانی به موسیقی ایرانی از طریق وب‌سایت «بیپ تونز» فراهم شده است. این وب‌سایت آرشیو موسیقی ایرانی است و دسته بندی جامعی که از موسیقی ایرانی ارائه داده است، دسترسی راحت‌تر و همچنین شناخت بهتر از این گنجینه عظیم را مهیا کرده است. این وب‌سایت از امروز امکان خرید را برای مخاطبان خارج از کشور فعال کرده است. راهی که می‌تواند بازار بزرگی را برای موسیقی پارسی فراهم سازد.

حجازی در تقسیم بندی مخاطبان موسیقی ایرانی اشاره کرد: اگر بخواهیم مخاطبان موسیقی ایرانی خارج از کشور را تقسیم بندی کنیم، یک بخش از این تقسیم بندی را مخاطبانی تشکیل می‌دهند که مهاجرت کرده و در خارج از ایران زندگی می‌کنند که حدودا، ۵ الی ۶ میلیون نفر هستند. بخش دیگر این تقسیم بندی اختصاص دارد به مخاطبان فارسی زبان که لزوما ایرانی نیستند، مثل کشور تاجیکستان، افغانستان و ...و بخشی دیگر، حتی مخاطبان بین‌المللی و غیر فارسی زبان هستند. افرادی که به موسیقی فارسی، تمدن و فرهنگ فارسی علاقمندند و مایلند که این موسیقی را به عنوان بخشی از این تمدن و فرهنگ دنبال کنند، اما در هیچ جایی نمی‌توانسته‌اند بصورت متمرکز آنرا دریافت کنند.

مدیر عامل «بیپ تونز» با توجه به تنوع مخاطبین و دشواری دسترسی آنها به موسیقی ایرانی، آنهم به روش قانونی و دریافت آثاری با کیفیت، عنوان کرد: این مخاطبان دو دغدغه دارند. یکی شنیدن موسیقی ایرانی در سریع‌ترین شکل ممکن و با کیفیت بالا و یکی هم حمایت از این موسیقی. که تا به امروز راهی برای رفع این دو دغدغه مهیا نبوده و مخاطب بین‌المللی از این نظر با مشکل مواجه بوده است. خصوصا اینکه اگر هم دسترسی‌ای به این موسیقی ایجاد می‌شد، تنها از سایت‌های ضعیف، بدون دسته‌بندی آثار، بدون توضیح و سازماندهی شده بوده که نه سودی به ناشرین آثار می‌رسانده و نه لذت شنیداری را به مخاطب عرضه می‌داشت.

او در ادامه افزود: به دنبال درخواست‌های مکرر مخاطبین و متناسب با تقاضایشان، تصمیم به توزیع دیجیتالی موسیقی ایرانی بصورت دلاری و اینترنشنال گرفته شد و «بیپ تونز»، سایت دلاری خود را با دامنه beeptunes.ca برای ارائه بین‌المللی راه‌اندازی کرده که اولا تمامی آثار موسیقی ایرانی مجوز دار بصورت متمرکز بر این سایت قرار داده می‌شود، دوما اینکه اغلب آثار موسیقی ایران در این سایت عرضه می‌شود و موضوع سوم هم این است که بخش زیادی از درآمدی که در این سایت دریافت می‌شود، مستقیما به ناشرها و خواننده‌ها می‌رسد که در جهت حمایت از این عزیزان صورت می‌گیرد.

«فرزام حجازی» همچنین درباره دسته‌بندی آثار اشاره کرد: آلبوم‌های موسیقی با ژانرهای مختلف و ارائه‌های متفاوت، کاملا دسته‌بندی شده و با مشخصات مربوطه تگ شده و جهت دسترسی بهتر و خریداری، در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود که سعی شده است کیفیت سرویس ارائه شده در حد جهانی باشد و نظر مخاطب جهانی را به خود جلب کرده و او را راضی نگاه دارد.

حجازی در پایان صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: ما با دو نگاه به این موضوع پرداخته‌ایم. یک اینکه مخاطبان موجود و همیشگی را در جهت دریافت تولیدات موسیقی با کیفیت یاری کنیم و دیگر اینکه با ایجاد پلی بین‌المللی، شمار این مخاطبان را بالاتر برده و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. نکته دیگری که مایلم به آن بپردازم، این است که «بیپ تونز» در عرصه فعالیت خود از پیشروان بوده و تلاش کرده است که حیطه فعالیتش را از آنچه که هست فراتر ببرد و تنها این حیطه را به مرزهای داخل ایران محدود نکرده و مخاطبانی را در فرای این مرزها نیز، متوجه خود سازد. امیدواریم که دیگر فعالان در این حوزه های فرهنگی و هنری نیز، دامنه فعالیت‌هایشان را وسیع تر کرده و بین‌المللی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز