خبرگزاری کار ایران

اجرای آثار آهنگسازان ایرانی در لهستان/موزیسین‌های ایرانی در کراکوو روی صحنه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۳۱

جمعی از موزیسین‌های ایرانی برای اجرای چند کنسرت راهی لهستان خواهند شد تا آثار آهنگسازان کشورمان را در قالب پروژه "در جستجوی صدا" از ۳۰ شهریور تا ۹ مهر در شهر کراکوو روی صحنه ببرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "در جستجوی صدا" نام پروژه‌ای است که توسط کاتیا فینر و سروش زالی (پیانیست و دانش آموخته آکادمی ملی موسیقی اوکراین) تعریف و تاسیس شده است تا موسیقی ملل مختلف در لهستان شنیده و اجرا شود.

در برنامه امسال این طرح، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان گروه موسیقی دانشکده هنر (آژاد تهران مرکز) با هدایت فرزین طهرانیان و همراهی کورش متین به اجرای کنسرت خواهند پرداخت.

این کنسرت‌ها از ۳۰ شهریور تا ۹ مهر در شهر کراکوو لهستان روی صحنه می‌رود و آثاری از مهران روحانی، احسان صبوحی، امیروف، جواد معروفی، چکنواریان، پرویز مشکاتیان و همچنین یک اثر از ساخته‌های کورش متین برای گیتار و سنتور، در کنار آثاری از آهنگسازان بزرگ جهان توسط این گروه ایرانی اجرا خواهند شد.

همه کنسرت‌ها با تکنوازی سنتور کورش متین آغاز خواهند شد و با یک اثر دستگاهی ایرانی به پایان خواهند رسید. در این اجرا همچنین؛ دوئت برای دو گیتار اثر احسان صبوحی توسط محسن قلی پور و فرزین طهرانیان همچنین سونات برای گیتار و فلوت اثر مهران روحانی توسط فرزین طهرانیان و ناهید موفقی اجرا خواهند شد.

قطعه پرواز ساخته کورش متین که براساس اثری با همین نام از استاد هرمزی، که برای گیتار و سنتور نوشته شده است، نیز برای اولین بار در این کنسرت‌ها شنیده خواهند شد.

چند قطعه از ساخته‌های امیرف توسط فرزانه یغمایی و ناهید موفقی و چند اثر هم برای پیانو سولو از آهنگسازان ایرانی و ارمنی توسط میلاد محسنیان از دیگر اجراهای این کنسرت‌هاست.

دوئت‌های گیتار کلاسیک از چند آهنگساز فرانسوی معاصر و برخی آثار کلاسیک نیز در کنار آثار آهنگسازان ایرانی به صدا درخواهند آمد.

در این گروه فرزین طهرانیان (نوازنده گیتار و استاد دانشگاه)، کورش متین (نوازنده سنتور آهنگساز و استاد دانشگاه)، محسن قلی‌پور (نوازنده گیتار کلاسیک)، فرزانه یغمایی (نوازنده پیانو)، ناهید موفقی (نوازنده فلوت)، میلاد محسنیان (نوازنده پیانو) از گروه موسیقی دانشکده هنر و  سیاوش اسماعیلی (نوازنده تار و مدرس دانشگاه) و مهرگان زالی (آواز ایرانی) حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز