خبرگزاری کار ایران

تهیه کننده «یادگاری های مادربزرگ» مطرح کرد:

کلیدواژه ماندگاری در دنیای کودک شادی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۲۲

تهیه کننده یادگاری‌های مادربزرگ معتقد است که بستر حل مشکلات جامعه در توجه جدی به دوران کودکی است.

 به گزارش ایلنا، مجموعه رئال  و عروسکی «یادگاری‌های مادربزرگ» عنوان یکی از جدیدترین تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو در حال ساخت است امید نجیب زاده با اشاره به روند ساخت این مجموعه گفت: در پروژه «یادگاری‌های مادربزرگ» علاوه بر بازیگران چهار عروسک هم داریم. فرم عروسک‌ها هم فرمی جهانی است. درباره  قصه این مجموعه هم می‌توانم بگویم که آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان را هدف گرفته و با تحقیقات صورت گرفته روی سرفصل‌هایی که ارائه شده؛ داستان نوشته شده است.

وی ادامه داد  فیلمنامه «یادگاری‌های مادربزرگ» که با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه شده  و قرار بر این گذاشته شد که مهارت‌هایی را به کودکان آموزش دهیم که در بزرگسالی بتوانند در موارد لازم توانایی «نه» گفتن پیدا کنند. قادر باشند مهارت کنترل خشم را بشناسند؛ مهارتی که وارد نبودن به آن در سنین جوانی می‌تواند منجر به جرایمی در حد و اندازه‌های قتل غیر عمد شده و آینده یک جوان را تباه کند.

نجیب زاده افزود: همه موضوعاتی که فکر می‌کنیم در حوزه اجتماعی نیاز به برنامه سازی دارد؛ بسترش در حوزه کودک و نوجوان فراهم می‌شود. هزینه‌هایی که بعداً می‌خواهیم در حوزه‌های اجتماعی صرف کنیم (که آسیب‌های اجتماعی یک بخش آن را تشکیل می‌دهد)، بسترش در خردسالی و کودکی آدم‌ها رقم می‌خورد. کار کردن در حوزه  کودک  مثل حک یک موضوع روی سنگ است و نه روی یخ.

 نجیب زاده با تاکید بر اینکه نسل حاضر  و کودکان امروز را مثل گذشته نمی‌توانیم کودک حساب کنیم افزود: کودکِ امروز در خانه می‌نشیند و اجتماع و ... از طریق وسایل ارتباطی گوناگون به سراغش می‌آیند. سنت و مسائلی که ارزشمندند باید حفظ شوند و در کنار آن مواردی که مناسب زندگی امروز است را از طریق همین وسایل ارتباطی به کودک آموزش دهیم که در این صورت فکر می‌کنم بسیاری از هزینه‌هایی که بعداً باید در بزرگسالی صرف کنیم، حذف می‌شود. در دنیایی که انواع و اقسام رسانه‌ها کودک را مورد هجمه تبلیغاتی انجام می‌دهند، ساختن یک عروسک که از تکنولوژی‌های روز هیچ بهره‌ای نبرده نمی‌تواند جذبش کند. کودک باید ابتدا از طریق همین تکنولوژی‌های روز جذب شود و نمی‌تواند منتظر بماند که بعد از 40 قسمت پروژه جذبش کند.

 وی با اشاره به ضرورت‌های  برنامه سازی در حوزه کودک و نوجوان گفت: غرب آنچه که از ما می‌گیرد امثال من و یا آدم‌های بزرگسال دیگر نیستند بلکه بچه‌های ما هستند. از طریق القای ارزش‌هایشان هم این اتفاق می افتد. حرف من هم این است که خود ما برای بچه‌های مان چه کار می‌توانیم بکنیم. یعنی سعی کنیم گذشته، تاریخ، فرهنگ، تمدن، دین، اساطیر، شخصیت‌های مطرح، سرداران، دانشمندان و ... را به بچه‌ها معرفی کنیم و بشناسانیم. چون وقتی ما این مسائل را به کودکانمان نمی‌گوییم، جایگزینشان را غرب در اختیارشان می‌گذارد.

نجیب زاده ادامه داد: کلیدواژه ماندگاری در دنیای کودک شادی است. و باید  به این مساله واقف باشیم شاد کردن بچه‌های این زمانه با آنچه در گذشته ما را شاد می‌کرد، متفاوت است. برای بچه‌های این روزگار باید تعریف جدیدی داشت اما در این تعریف سعی کنیم گذشته خودمان را هم از یاد نبریم. به نظرم هر چه وقت و هزینه پای کار برای کودک بگذاریم کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز