خبرگزاری کار ایران

مسعود شعاری:

کیهان کلهر عادت‌های شنیداری ما را می‌شکند/با تابلوها و رنگ‌های صوتی تازه آشنا می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۷۰

مسعود شعاری معتقد است باید به کیهان کلهر باید تبریک گفت که می‌تواند عادت‌های شنیداری ما را بشکند و ما را با تابلوهای جدید و رنگ‌های صوتی تازه آشنا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود شعاری شب گذشته پس از تماشای کنسرت کیهان کلهر و گروه رامبراندت، در جمع خبرنگاران درباره این اجرا گفت: موسیقی بدون کلام برای من مانند تابلویی نقاشی شده است. امروز اثری که شنیدیم تابلویی بود که رنگ‌های مختلفی داشت و این خلاف عادت شنیداری بود که تاکنون داشتم. پیش از این تا حدودی با کار کیهان و گروه رامبراندت تریو آشنا بودم، اما این جسارت را به کیهان تبریک می‌گویم که می‌تواند عادت‌های شنیداری ما را بشکند و ما را با تابلوهای جدید و رنگ‌های صوتی تازه آشنا کند.

این موسیقیدان و نوازنده سه‌تار در ادامه افزود: این کنسرت اجرایی کاملا حرفه‌ای بود و در عین اینکه اعضای گروه، بداهه‌نوازی می‌کردند اما کاملا پیدا بود که دارند لحظاتشان را با هم تقسیم می‌کنند. این فقط از یک «آن»  و حسِ مشترک برمی‌آید. نوازندگان باید تکنیک بسیار بالایی داشته باشند تا بتوانید چنین کاری را عملی کنند.

مسعود شعاری همچنین عنوان کرد: گروه‌های موسیقی جز به این راحتی نمی‌تواند با دیگر موسیقی‌ها ترکیب شود. یکی از هنرهایی که کیهان امشب به ما عرضه کرد این بود که توانست این گروه جَز را در حمایت از موسیقی و نغمه‌های شرقی به کار گیرد. البته من برای موسیقی، مرز شرقی و غربی قائل نیستم و تنها مرزی که قائلم انسانیست است.

این موسیقیدان و آهنگساز گفت: همه‌ی آنچه امشب در این کنسرت شنیدیم حاصل چند محصول بود که با هم آمیزش پیدا کردند و طعم بسیار جدیدی داشت که طعم و بوی عشق از آن احساس می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز