خبرگزاری کار ایران

سومین داستان ادگار آلن‌پوی ژاپن در کتابفروشی‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۱۳۷

سومین رمان پلیسی از ادوگاوا رانپو توسط نشر چترنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از دو رمان رمان‌ «شکار و تاریکی» و مجموعه داستان «اتاق قرمز» رمان «مارمولک سیاه» نوشته ادوگاوا رانپو در مجموعه رمان‌های خارجی (همه‌خوان) نشر چترنگ منتشر شده است.

«فرشته سیاه»، «درسرزمین مردگان»، «ساحره»، «زن سارق»، «شکست»، «یوکو»، «عنکبوت و پروانه»، «ستاره مصری» و.... نام‌های برخی از بخش‌های کوتاه و متعدد رمان «مارمولک سیاه» هستند که فیلمی هم براساس آن در سال ۱۹۶۸ «مارمولک سیاه» با کارگردانی کینجی فوکاساکو ساخته و اکران شد.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «مارمولک سیاه بی‌شک معروف‌ترین رمان پلیسی ادوگاوا رانپو با حضور کارآگاهش، آکچی کو گور است. سرقتی ماجراجویانه باعث می‌شود آکچی برای یافتن سانائه، دختر جواهرفروش معروف اُسکا، ردپای سارقی فریبنده و بی‌رحم ملقب به «مارمولک سیاه» را دنبال کند. آدم ربایی موفق این زن و تغییر چهره‌اش کار را برای کارگاه زیرک رانپو دشوار می‌کند و درنهایت او را به هزارتویی زیرزمینی می‌کشاند که در آن موزه‌ای عجیب تاسیس شده است...»

در بخش‌هایی از داستان نیز آمده است: «آن شب صدای مکالمات مشتریانی که بعد از شام آمده بودند کمی وقت بگذرانند و سیگاری بکشند، توی سالن بزرگ هتل پیچیده بود. در گوشه‌ای از سالن رادیو اخبار شب را زمزمه می‌کرد. مرد متشخصی فرورفته در کوسن‌های یک مبل، با چهرهای پنهان پشت روزنامه بازشدهٔ همان روز، به اطراف خود می‌نگریست. صدای نافذ زنی آمریکایی از میان گروهی خارجی که دور میزی گردنشسته بودند بلند می‌شد. آقای ایواسه شوئئی و دخترش سانائه میان مشتریان دیده می‌شدند. در این سالن چهره‌های ژاپنی معدودی وجود داشت و این دختر که بزرگ‌تر از سنش نشان می‌داد و کیمونوی پرزرق وبرق زردی با خط‌های روشن به تن داشت، با آن کمربند بافته از نخ طلا و هائوری نارنجی رنگش بلافاصله نظرها را به خود جلب می‌کرد، اما نگاه‌ها ناگزیر به سمت صورت آرام او جلب می‌شد؛ چهره‌ای بس سفید که غیرمادی می‌نمود و رویش عینکی نزدیک بین با شیشه‌های بدون حاشیه قرار گرفته بود.»

ادوگاوا رانپو با نام اصلی «هیرائی تارو» یکی از بنیانگذاران ادبیات پلیسی در ژاپن است برای ادای دین به ادگار آلن‌پو نویسنده محبوبش این نام مستعار را برای خود برگزیده است.

رمان «مارمولک سیاه» نوشته ادوگاوا رانپو با ترجمه محمود گودرزی در ۱۶۴ صفحه دارد و به قیمت۱۴ هزارتومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز