خبرگزاری کار ایران

مدیر مدرسه ملی سینما در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

پوست‌اندازی مدرسه ملی سینما در شش ماه/تدوین دو طرح جامع و راهبردی برای آموزش سینما

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۱۴

روح‌الله حسینی از پوست‌اندازی مدرسه ملی سینما در شش ماه اول سال 96 و تدوین دو طرح جامع و راهبردی با مشورت اهالی سینما و اساتید دانشگاه برای آموزش سینما خبر داد.

روح‌الله حسینی (مدیر مدرسه ملی سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارزیابی فعالیت‌های این مدرسه در 6 ماه ابتدایی سال 96 گفت: آنچه در مدرسه ملی سینما طی شش ماه گذشته اتفاق افتاد، قدری شبیه پوست‏ اندازی بود. پس از دو سال پر فراز و نشیب که طی آن اولین گروه از هنرجویان وارد مدرسه شدند و سینماگران و استادان بزرگ و مجربی در کار آموزش و پژوهش به یاری مدرسه آمدند، فرصتی پیش آمد تا پس از استقرار و تجهیز مدرسه، امکان بازنگری در آموزش‌ها، امکان برنامه‏‌ریزی برای دو فعالیت محوری که همانا ارتقای دانش فنی، نظری و تخصصی فعالان عرصة سینما از یک‏سو و همکاری و تعامل سازنده و نظام‏‌مند با دانشگاه‏ها بود، فراهم شود.

وی افزود: در طول ماه‏های گذشته، مدرسه طی مشورت‏‌ها و جلسات متعدد با همکاران سازمان و سینماگران و استادان دانشگاه دو طرح جامع و راهبردی تهیه و تدوین کرده که اجرای درست و دقیق هر یک آثار ارزنده‏‌ای برای آیندة سینمای ایران به بار خواهد آورد.

مدیرمدرسه ملی سینما با اشاره به ویژگی‌های این دو طرح جامع و راهبردی تصریح کرد: براساس این دو طرح، از یکسو دانش سینمای ایران طی فرایندی میان‏‌مدت به‌روز خواهد شد، و از سوی دیگر معضل بزرگ اشتغال جوانان تحصیل‏‌کرده در رشته‏‌های سینما و ارتباط آنها با فضاهای کاری و حرفه‏‌ای مطابق با برنامه‏‌ها و راه‏کارهایی که با مشارکت جدی خود دانشگاه‏‌ها در دست طراحی و اجراست، در دستور کار قرار می‏‌گیرد.

روح‌الله حسینی در ادامه بیان داشت: در جهت تشویق پژوهش‏‌های کاربردی و موثر در سینما، با همکاری معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، امور جایزة پژوهش سال سینمایی در دست انجام است و بزودی و با نزدیک شدن به هفتة پژوهش نتیجة تلاش همکاران دبیرخانة این جایزه که در مدرسه دایر است، بر عموم سینمادوستان معلوم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های متقابل مدرسه ملی سینما با سایر موسسات سینمایی خاطرنشان کرد: مطابق با اصل هم‌‏افزایی و همکاری سازمانی، فعالیت‏‌های مشترکی با موسسات تابعة سازمان ازجمله موسسه رسانه‏‌های تصویری به منظور طراحی و اجرای برنامه‏‌ای جذاب تحت عنوان "نخستین دورة آموزش بازاریابی و پخش در حوزة بین‏‌الملل" در دست انجام است. به همین ترتیب با مشارکت دانشگاه جامع علمی و کاربردی طرحی تحت عنوان "مدیریت اجرایی یا همان MBA در سینما" به زودی نهایی و اجرایی می‏‌شود.

مدیر مدرسه ملی سینما همچنین درخصوص برنامه‌های آموزشی مدرسه برای دانشجویان خود گفت: به موازات این فعالیت‌های محوری، هنرجویان مدرسه ملی دورة آموزشی خود را سپری می‏‌کنند و تولیدات آموزشی قابل توجهی هم داشته‏‌اند که بزودی اخبار موفقیت‌هایشان را از رسانه‏‌ها خواهید شنید. البته آنچه این روزها بیش از همه در مرکز توجه و تلاش همکاران مدرسه قرار دارد، تعامل با خانه سینما جهت اجرای طرح دانش‌‏افزایی است که در آن موضوعات مهم و اولویت‏‌ها در دست بررسی است تا انشاالله از مهرماه شاهد نخستین کارگاه‏‌های تخصصی مدرسه با حضور استادان داخلی و خارجی باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز