خبرگزاری کار ایران

عباس صالحی مطرح کرد:

ایران را در جهان به فیلم‌های ایرانی می‌شناسند نه خودروی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۳۵

وزیر جدید ارشاد گفت: امروز در دنیا ایران را به خودروی ایرانی نمی‌شناسند بلکه به اسکار سینمایی می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس صالحی در مراسم تودیع و معارفه‌اش گفت: خوشحالم امروز فرصتی برای خدمتگزاری فراهم شده و من به عنوان خادم فرهنگ و هنر خوشحالم در خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر پزشکان طبیب جسم هستند، اهالی فرهنگ و هنر طبیب روح و روان هستند و فرهنگ هوای حیات جامعه است و نمی‌توان این هوا را گلخانه‌ای اداره کرد.

وی متذکر شد: فرهنگ بخشنامه‌ای و امرانه‌ای نیست. فرهنگ صحبت و رفاقت و همدمی و هم‌نفسی است. ایران جانش به فرهنگ و هنر جاودانه است. بد است نام ایران با ایران‌هراسی تعریف شود. هنر ایران می‌تواند نام ایران را دوباره بدرخشاند اما فقط به تاریخ وابسته نیستیم.

صالحی همچنین تاکید کرد: امروز هنر روز ما جهانی است. امروز تنها کالایی که از ایران جهانی است، فرهنگ است. امروز در دنیا ایران را به خودروی ایرانی نمی‌شناسند بلکه به اسکار سینمای ایران می‌شناسند در حالیکه ما برای خودرو بیشتر از  فرهنگ هزینه کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم سیاست و اقتصاد قوی داشته باشیم باید فرهنگ قوی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز