خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی، مطبوعاتی و ارشاد اسلامی تهران:

350 بازرسی از چاپخانه‌ها در سه ماهه اول امسال انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۴۹

در سه ماهه اول امسال 350 بازرسی از چاپخانه‌ها صورت گرفته و کمیته بررسی تخلفات تاکنون با برگزاری 4 جلسه، 22 پرونده را بررسی کرده است.

جواد مختاری (معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پکن؛ درباره آخرین پرونده‌های تخلف حوزه چاپ گفت: ما درکمیته بررسی و تحقیق تخلفات چاپخانه‌ها کارهای چاپی غیر مجاز مثل چاپ تقلبی جعبه‌های توتون، لوازم یدکی ماشین و ... را پیگیری می‌کنیم. تا کنون برای پیگیری این تخلفات 4 جلسه برگزار شده که منجر به بررسی 22 پرونده و ارجاع آن به وزارتخانه برای تائید نهایی آرا گشته است. البته کمیسیون نهایی بررسی تخلفات و صدور رای در وزارتخانه است و آن‌ها باید حکم نهایی را به ما ابلاغ کنند. در حوزه بازرسی‌ها هم در سه ماهه اول سال 350 بازرسی از چاپخانه‌ها انجام شده است.

او در توضیح بیشتر موارد تخلف نیز بیان کرد: پرونده‌‌ها بیشتر در مورد کارهای چاپی غیر مجاز هستند. به عنوان مثل دو روز قبل کارهای چاپی غیرمجاز مرتبط با توتون و تنباکو را داشتیم یا مثلا طرح‌های جلدی که اعلام نشده و مجوز نگرفته‌اند چاپ شده یا فونت‌های انگلیسی و فارسی رعایت نمی‌شود و یا در لوازم یدکی خودرو و لوازم بهداشتی جعبه‌های تقلبی برای کالاهای معتبر تولید و چاپ می‌شود.

مختاری در پایان با اشاره به محتوای آرای صادر شده متذکر شده: آرای صادر شده هم بسته به تخلف که مثلا اولین تخلف چاپخانه باشد یا مسبوق به سابقه هم باشد معمولا پلمپ 2 تا سه ماه دستگاه‌های چاپ است و اگر تخلف سنگین باشد جدا از معرفی چاپخانه متخلف به مراجع قضایی چاپخانه را از 1 ماه تا 3 ماه تعلیق می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز