خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه فراجهش 2 با موضوع «مجسمه‌های مفهومی» افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۷۶

نمایشگاه فراجهش 2 که به مجسمه‌های مفهومی" اختصاص دارد در گالری ابد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه فراجهش 2 که بخش دوم نمایشگاه «مجسمه‌های مفهومی» محسوب می‌شود از 3 تا 17 شهریور برگزار خواهد شد.

در بیانیه نمایشگاه «فرگشت» آمده است: «تکامل زیستی یا فرگشت عبارت است از دگرگونی در ویژگی‌های فنوتیپی موروثی که در طی زمان در جمعیت‌های انتخاب طبیعی صورت می­‌پذیرد. اما آن چه حائز اهمیت است، چگونگی تشکیل گوناگونی ژنی است که یا از جمعیت­‌های دیگر تأمین می­‌شود یا از درون جمعیت با سازوکاری متفاوت به نام «جهش».

جهش یا نقص ترکیبی، حاصل عواملی ناشناخته یا غیر متجانس با بستر خود است که نهایتاً عملکرد قابل پیش‌بینی ندارد. اما مهم­ترین عامل حدوث تنوع ژنتیکی به عنوان ماده خام برای فرایند انتخاب طبیعی و نهایتاً فرگشت است.

حدوث اتفاقی که فی‌الذاته نقص به‌شمار می­‌آید اما بالقوه امکانی ایجاد می­‌کند که در صورت هم سویی با شرایط منجر به ایجاد و خلق گونه‌ه­ای جدید یا تکامل می­‌شود. جهش گاهی به صورت بروز نوعی آریتمی در روند ریتم‌وار حوزه‌ی مورد نظر و نهایتاً ظهور نوع متفاوتی از ریتم عمل می­‌کند.

انسان محوری، غیرمتجانس بودن عوامل جهش، ابهام در نتیجه و عملکرد، همسو نبودن با طراحی هوشمندانه می­‌تواند از محورهای ارجاعی برای فرگشت باشد.

در صورت تعمیم تئوری فرگشت به تکامل اجتماعی/فرهنگی بشر، تنوع خرده روایت­‌های فرهنگی به عنوان ماده خام برای انتخاب طبیعی عمل می­‌کند که در پیامد فرگشت می­‌تواند مقدم‌ه­ای برای ظهور گونه‌ه­ای جدید از خوانش و فرهنگ باشد. از عوامل مهم برای ایجاد این تنوع و تفاوت­‌های فرهنگی، ظهور رخدادها و اتفاق­‌هایی است که مسیر حرکت عادی جامعه را تغییر می­‌دهد و نقش جهش را در بستر ژنتیکی انسان دارد.

تعمیم تئوری فرگشت از حوزه‌های زیست‌شناسی و زیست جامعه‌شناسی به حوزه هنری بازنمایی رویکردهای تئوری فرگشت، تجسم نقاط عطف، و افق­‌هایی از تاریخ این رویداد از گذشته تا ابد فراتر از مدول­‌های دانشمندان حوزه می‌تواند مدخل ورود هنرمند برای تراوش و تجسم ایده باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز