خبرگزاری کار ایران

محمد مهدی حیدریان:

باید به سمت تهیه‌کننده‌مداری در سینما حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۷۷

حیدریان معتقد است: بدون ناشر حرفه‌اى در صنعت نشر نمی‌توان در حوزه کتاب موفق بود، در حوزه سینما نیز با شیوه «تهیه‌کننده‌مداری» می‌توان در این عرصه گام‌هاى موفق برداشت.

 به گزارش ایلنا، نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت» با حضور اعضای این شورا در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

 محمدمهدی حیدریان (رییس سازمان سینمایی) در نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت» گفت: در طرح جامع سینما، الویت‌مان در برنامه‌ریزی، ارتقاى سطح صنعت سینما و تصویرسازی کشور است چرا که در فضای مجازی بیشترین سهم را تصویر دارد و هدف اصلی‌ ما کسب سهم از بازار تصویری دنیاست. بنابراین باید سعی کنیم در تعامل با مخاطب، بیان تصویری داشته باشیم.

رییس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه بدون ناشر حرفه‌اى در صنعت نشر نمی‌توان در حوزه کتاب موفق بود، در حوزه سینما نیز با شیوه «تهیه‌کننده‌مداری» می‌توان در این عرصه گام‌هاى موفق برداشت.

وی تاکید کرد: در حوزه مقاومت که یکی از اصلی‌ترین مفاهیم انقلاب اسلامی است به مفهوم مقاومت پرداخته می‌شود، پس این نگاه باید همواره جاری باشد. از اعضای باتجربهِ این جلسه، انتظار می‌رود تا خود را به یک زمان و جغرافیای مشخص محدود نکنند و با توسعه و گسترش این حوزه، از تنوع و جذب مخاطبِ بیشتر نباید غافل ماند. شرط اصلی آن در وهله اول هم‌افزایی در حوزه فکر و سپس اجرایی کردن آن است.

در این جلسه علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هدف از تشکیل این کارگروه را برنامه‌ریزی تولید محصولات سینمای ایران در حوزه سینماى مقاومت دانست و گفت: همگرایى و هم‌افزایى نهادهاى سینمایى در حمایت از آثار سینمای مقاومت ضرورت دارد و به همین منظور اعضای این کارگروه ترکیبی از کارشناسان فرهنگی، هنرمندان و مسئولان خبره و دغدغه‌مند در این حوزه هستند.

وی افزود: این اتاق فکر در مورد تولیدات حوزه‌های مختلف سینمای پایداری، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، بنابراین تقویت و پشتیبانی فیلم‌های این حوزه نیز در دستور کار این کارگروه خواهد بود.

در نخستین جلسه شورای «سینمای مقاومت»، جمعى از کارشناسان خبره و مسئولان نهادهاى متولى سینماى مقاومت حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز