خبرگزاری کار ایران

لیلی گلستان:

هرچه سریع‌تر برای کارتن‌خواب‌ها قدمی برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۳۲

لیلی گلستان، کیوان ساکت، سیدمحمود رضوی، سیداحمد خمینی و محمدعلی آهنگران شب گذشته به تماشای "یک دقیقه و سیزده ثانیه" نشستند.

به گزارش ایلنا، "یک دقیقه و سیزده ثانیه" شب گذشته میزبان لیلی گلستان مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، کیوان ساکت آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار، نویسنده و مدرس دانشگاه، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما، سیداحمد خمینی و محمدعلی آهنگران نویسنده، پژوهشگر و فرزند صادق آهنگران بود.

لیلی گلستان مترجم و از اعضای کانون نویسندگان ضمن ابراز خرسندی از پرداخت به آسیب‌های اجتماعی در عرصه نمایش عنوان کرد: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" بسیار عالی، فوق‌العاده و جذاب است. مساله‌ای که در این نمایش، برای من خیلی اهمیت دارد، ارتباط تماشاگر با بازیگران است؛ در واقع همه افراد با نمایش همراه شده و صحبت کردند.

گلستان با اظهار تاسف از افزایش آمار کارتن‌خواب‌ها افزود: بسیار فاجعه است که ما در کشور این‌ همه کارتن‌خواب داریم و باید هرچه سریع‌تر قدمی برای آن‌ها برداشته شود. این‌که مسئولان می‌گویند می‌خواهیم کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری کنیم بسیار مضحک است؛ به‌این‌دلیل که این افراد، انسان‌اند؛ مگر دورریختنی هستند که می‌گویند می‌خواهیم جمع‌آوری کنیم؟ باید با این افراد محترمانه برخورد و رفتار شود.

کیوان ساکت: کارتن‌خواب‌ها قربانیان اجتماع هستند

کیوان ساکت‌، موسس گروه موسیقی وزیری، در رابطه با وظیفه هنرمند عنوان کرد: در جامعه و شرایط امروز وظیفه هنرمند، بیان دردها، شادی‌ها و آن‌چه در جامعه می‌گذرد و از دید اغلب مردم پنهان است، می‌باشد و "یک دقیقه و سیزده ثانیه" در بیان بخشی از اندوه و درد مردم رنج‌کشیده ما بسیار موفق عمل کرده.

ساکت با بیان این‌که کارتن‌خواب‌ها هم‌وطنان ما هستند و هیچ فرقی با دیگر افراد جامعه ندارند و بسیار درد کشیده‌اند، افزود: من بخشی از افراد این قشر را می‌شناسم، آن‌ها انسان‌هایی هستند که به خواست و انتخاب خود به این مصیبت و فلاکت دچار نشده‌اند، بلکه قربانی اجتماع هستند. وظیفه جامعه است که به کارتن‌خواب‌ها رسیدگی کند؛ اگر یک درصد از این‌همه دزدی و اختلاسی که در جامعه می‌شود، به مردم اختصاص پیدا کند، کارتن‌خواب و کودکی را نخواهیم دید که در زباله‌ها دنبال غذا بگردد و سرپناهی برای زندگی نداشته باشد.

محمدعلی آهنگران: کارتن‌خوابی نشانه بی‌تفاوتی است

محمد علی آهنگران که دانش‌آموخته فقه و حقوق است، با بیان این موضوع که کارتن‌خوابی نشانه بی‌تفاوتی است عنوان کرد: در کشور ما چند میلیون خانه خالی وجود دارد، هم‌چنین چندهزار حسینیه و مسجد؛ اما باز هم کارتن‌خواب داریم. هرچقدر بی‌تفاوتی در جامعه افزایش پیدا کند، کارتن‌خوابی و گورخوابی هم افزایش پیدا می‌کند. کارتن‌خواب و گورخواب به فرد یا افرادی گفته می‌شود که امکانات اولیه و ابتدایی زندگی خود را ندارند، بی‌جا و مکان، گرفتار اعتیاد و مفاسد اجتماعی هستند و تنها دلیل آن فقر است؛ این درحالی است که در جامعه ما ثروت بسیاری وجود دارد.

آهنگران در ادامه افزود: نمی‌شود در جامعه‌ای که گرفتار فقر و بی‌عدالتی است، سراغی از اخلاق و معنویت گرفت؛ جامعه‌ای که بی‌اخلاق باشد، در آن کارتن‌خوابی، گورخوابی، اعتیاد و فساد به‌وجود می‌آید. امیدوارم افرادی که قدرتی در جامعه دارند، تلاش کنند تا فقر، تبعیض و بی‌عدالتی از جامعه ما رخت بربندد و شاهد افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی نباشیم.

محمدعلی آهنگران در پایان بیان کرد: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" نمایشی است در متن واقعیت و یک واقعیتی است در قالب نمایش. از شهرام گیل‌آبادی بابت دغدغه‌مندی و نمایش فوق‌العاده‌ای که از همه نظر قابل تحسین است، سپاسگزارم.

"یک دقیقه و سیزده ثانیه" دو اجرایی شد

"یک دقیقه و سیزده ثانیه" روز سه شنبه، سی‌ویک مرداد ساعت ۲۳:۱۵ در اجرایی ویژه میزبان مخاطبان می‌شود.

پیرو استقبال از "یک دقیقه و سیزده ثانیه" و اتمام ظرفیت دو روز پایانی اجرا، نمایش، روز سه شنبه، سی‌ویک مرداد ساعت ۲۳:۱۵ با اجرای ویژه، میزبان مخاطبان می‌شود.

"یک دقیقه و سیزده ثانیه" با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی، که از یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایران شهر آغاز نموده، روز چهارشنبه، یکم شهریور به اجراهای خود خاتمه می دهد.

در نمایش ۸۰ دقیقه ای "یک دقیقه و سیزده ثانیه" که این روزها عنوان پرفروش ترین اجرای تماشاخانه ایران شهر را یدک می‌کشد، سیما تیرانداز، پانته‌آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان به تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com/theater/1min13sec مراجعه نمایند و یا برای رزرو با شماره ۸۸۸۱۴۱۱۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز