خبرگزاری کار ایران

ادیانی‌راد در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد:

صالحی به مقولات فرهنگی و هنری در چارچوب ارزش‌های ملی و دینی آشناست/او مورد اعتماد علمای اعظام است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۲۲

نماینده مردم سوادکوه و جویبار با تاکید بر اینکه برای وزارتخانه صددرصد حاکمیتی فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فردی انتخاب شود که اعتماد عمومی و حاکمیتی را توامان داشته باشد، گفت: آقای صالحی نسبت به مقولات فرهنگی و هنری در چارچوب ارزش‌های ملی و دینی ما کاملاً آشناست و بهترین گزینه برای وزارتخانه‌ای که پسوند اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی ادیانی‌راد در جلسه بررسی صلاحیت وزرای دولت دوازدهم که در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت می‌کرد، با طرح این پرسش که چرا دکتر صالحی برای تصدی وزارتخانه‌ای با پسوند ارشاد اسلامی مناسب است، گفت: با احترام به نظرات همکاران مخالف ادله محکمی در نفی صلاحیت آقای صالحی برای تصدی وزارتخانه ندیده‌ام. دوستان بیشتر کارنامه وزارت سابق را نقد کردند در صورتی که باید برنامه‌ها را تحلیل کنیم.

نماینده سوادکوه و جویبار تاکید کرد: همه می‌دانیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه خطیر و پر مخاطره است و وزارتخانه‌ای صد در صد حاکمیتی. درست است که این وزارتخانه به نوعی زیرمجموعه هیات دولت حساب می‌شود اما رویکردها، برنامه‌ها و راهبردهای این وزارتخانه رویکردی حاکمیتی دارد. پس باید فردی برای ریاست آن انتخاب شود که اعتماد عمومی و حاکمیتی را توامان داشته باشد و به قول آقای صالحی بتواند نقطه اتصال و نخ تسبیح باشد.

او ادامه داد: زاویه نگاه وزیر، مبانی فکری و اندیشه‌هایش باید در چارچوب اسلام و اندیشه‌های اسلامی – انسانی باشد و نباید خدایی ناکرده تفکرات اباهه‌گری مرتجع یا غرب‌زده و واداده داشته باشد که به سکولاریسم نزدیک است. بنابراین بر این اصل اجماع داریم که آقای صالحی دغدغه‌ای برای حوزه فرهنگ اسلامی ما باقی نمی‌گذارد. دلیل دومم در موافقت نیز صلاحیت علمی و آکادمیک اوست که توامان دارای مدارک حوزوی و دانشگاهی است. یعنی نسبت به مقولات فرهنگی و هنری در چارچوب ارزش‌های ملی و دینی ما کاملاً آشنا است. دو وجهی بودن مدارک تخصصی تحصیلی او یک نقطه مثبت است. اینکه آقای صالحی ۱۰ سال تحصیلات طبق اصول داشته و تدریس هم می‌کند یعنی آشنایی کامل با ادبیات حوزوی دارد و با مفاهیم آن آشناست.

ادیانی‌راد یادآور شد: تحصیلات دانشگاهی او نیز در حوزه دکتری کلام اسلامی با رویکرد فلسفه اسلامی است و این یعنی بهترین گزینه برای وزارتخانه‌ای که پسوند اسلامی دارد. اگر وزیر زیربنای دینی و فرهنگی نداشته باشد چگونه می‌خواهد سکان وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی را به دست بگیرد.

این نماینده مجلس گریزی به سوابق اجرایی و مدیتی سید عباس صالحی زد و بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی ما از تکثر و تنوع عجیبی برخوردارند و در سابقه آقای صالحی می‌بینیم در اکثریت این نهادهای تصمیم‌ساز فرهنگی عنصر اصلی بوده است. به عنوان مثال عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی امنیت ملی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش بوده و سال‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی تجربه دارد و با تبلیغات اسلامی آشنا است. ما از یک وزیر غیر از این تجربیات دیگر چه می‌خواهیم. او از جنس فرهنگ کشور است.

نماینده مردم سوادکوه و جویبار درباره نقاط مثبت عملکرد وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ در معاونت فرهنگی نیز گفت: او به عنوان معاون فرهنگی نشان داد چارچوب‌های فرهنگی را به خوبی می‌شناسد و به کاهش تصدی‌گری و توجه به بخش خصوصی تاکید دارد. اغلب وزرای پیشین کمتر دارای سوابق فرهنگی تا این حد بوده‌اند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی فردی که باید رابط و واسط اهالی فرهنگ و علما و حوزه باشد و دکتر صالحی چنین است. دکتر صالحی در معاونت فرهنگی نشان داده که مورد اعتماد اهالی فرهنگ و علمای اعظام است. توجه به برون‌سپاری  وکاهش تصدی‌گری نیز یعنی برنامه‌هایی که همسو با اسناد بالادستی است. صالحی را فردی صالح برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز