خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد:

مساله فرهنگ و هنر تنها با گفت‌وگو و مدارا قابل حل نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۹۳

نماینده رامیان و آزادشهر گفت: من می‌خواهم به مخالفان آقای سیدعباس صالحی بگویم ما به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا ابراهیمی (نماینده رامیان و آزادشهر) که در موافقت با سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، با ذکر این مساله که می‌خواهم چند نکته در رابطه با تناسب موقعیتی و شخصیتی آقای صالحی با  پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همگرایی برنامه‌های دولت بگویم، گفت: در این زمینه چند استدلال و مثال می‌زنم. ما در این حوزه نیاز به کسی نداریم که فقط مدیر باشد بلکه خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد. در غیر این صورت هیچ چالشی از برنامه‌های فرهنگی برطرف نخواهد شد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه مساله فرهنگ و هنر تنها با گفت‌وگو و مدارا قابل حل شدن نیست، گفت: ما پیش از این مدیرانی داشتیم که هرکدام با دلسوزی در حوزه فرهنگ و هنر به سطحی از موفقیت رسیدند، اما خوب که نگاه می‌کنیم چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه‌ای است که در مرز امور فرهنگی و مبانی دینی قرار دارد، ما نیاز به کسی داریم که روشنفکر دینی باشد. کسی که با اصول شرع آشنا بوده و از سویی خودش هم اهل فرهنگ و اندیشه باشد و با قرار دادن فرهنگ و هنر با حوزه مبانی دینی در کنار هم یک آشتی و هم‌افزایی در این حوزه ایجاد کند.

نماینده موافق وزارت سیدعباس صالحی ادامه داد: سید عباس صالحی یک روشنفکر تمام عیار دینی است، امروز جمهوری اسلامی به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد تا بتواند گسست‌های طبیعی جامعه را تامین کند و تلاش دشمنان برای فاصله‌ انداختن بین دین و زندگی روزمره را از بین ببرد. برای مقابله با این مشکلات نیاز به پل‌هایی مانند سید عباس صالحی داریم.

ابراهیمی ادامه داد: من می‌خواهم به مخالفان آقای سیدعباس صالحی بگویم ما به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم. تجربه این چهار دهه نشان داده که مدیرانی که پا در این عرصه گذاشته‌اند و نگاه سیاسی و حزبی به فرهنگ و هنر داشتند، موفق نبودند.

او خاطرنشان کرد: ممکن است مدیری بگوید. من اهل فرهنگ و هنر هستم و به سنت فرهنگ دینی کاری ندارم. یا از آن طرف مدیری تنها آشنا به مبانی دینی باشد. ما قبلا همه این گزینه‌ها را آزموده‌ایم اما امروز مسئله ما گفت‌وگو و تعامل است. ما کسی را برای فرهنگ و هنر می‌خواهیم که اصولش چند جانبه باشد. اصول یا خودش قبول داشته باشد و بتواند به دیگران بقبولاند، مسائل فرهنگی را بفهمند و بتواند به دیگران بفهماند. ما به مدیری نیاز داریم که دیپلماسی داشته باشد و بتواند اصول متقن را به زبان امروزی برگرداند و خلاقیت‌های زبان را پاسداری کند.

ابراهیمی ادامه داد: اتکا بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلابی با تکیه بر مردم‌سالاری دینی و دفاع از آزادی‌های مشروع و حفظ کرامت و امنیت اجتماعی و حمایت از نویسندگان، هنرمندان و بزرگداشت علما و حمایت از تشکل‌های صنفی را در برنامه‌های سید عباس صالحی می‌توان دید.

نماینده رامیان و آزادشهر یادآور شد: در زمینه فعالیت اجرایی صالحی، ایشان کار واگذاری نمایشگاه کتاب را با موفقیت انجام داد که می‌تواند الگوی واگذاری واقعی برای ما باشد. امروز ما نیاز به چنین فردی داریم.  صالحی توانست به خوبی نمایشگاه کتاب را به اهالی نشر کتاب واگذار کند. همچنین در زمینه تمرکززدایی و سپردن مسئولیت اجرایی به خود استان‌ها توانست در حوزه کتاب خوب عمل کند که طرحی مثل انتخاب پایتخت ایران از آن جمله بود امروز به برکت هریک از این طرح‌ها شاهد حضور کارشناسان و نخبگان در استان‌ها هستیم. که توانسته‌اند، وارد کار اجرایی شوند.

ابراهیمی در پایان صالحی را به عنوان فردی کاردان دانست که با رای نمایندگان مجلس می‌تواند با سابقه چهار سال حضور در معاونت فرهنگی زمینه‌ساز حرکت فرهنگی در جامعه ایرانی – اسلامی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز