خبرگزاری کار ایران

سخنرانی و نمایش فیلم در کنار نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۲۵

همزمان با نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»، سخنرانی هومن جوکار، همراه با نمایش فیلم «نقطه و شیر»، روز دوشنبه 30 مردادماه ساعت 5 بعدازظهر، برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»، سخنرانی هومن جوکار، همراه با نمایش فیلم «نقطه و شیر»، روز دوشنبه 30 مردادماه ساعت 5 بعدازظهر، با نگاهی به حفاظت از گربه‌سانان بزرگ‌جثه در ایران با همکاری مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در آغاز جلسه، فیلم مستند «نقطه و شیر» ساخته سروناز علم‌بیگی و به تهیه کنندگی گالری 10 به مدت 30 دقیقه نمایش داده خواهد شد، این فیلم پرتره‌ی پرویز تناولی است و به وجوه مختلف شخصیت هنری او می‌پردازد.

هومن جوکار متولد ۱۳۴۸ در جهرم و کارشناس محیط‌ زیست است. او در سال ۱۳۷۳ طی یک اتفاق نادر با یک یوزپلنگ زخمی در پارک ملی کویر روبه‌رو و این اتفاق  دغدغه اصلی زندگی او شد.

جوکار با شروع پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در ایران، در کنار دیگر کارشناسان با سازمان محیط‌ زیست و برنامه توسعه سازمان ملل‌متحد همکاری کرده است.

وی در حال حاضر عضو گروه متخصصین گربه‌سانان اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) ، مدیر ملی پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و عضو هیات‌ مدیره مؤسسه حیات‌ وحش میراث پارسیان است.

هومن جوکار درباره حفاظت از گربه‌سانان بزرگ‌جثه در ایران، تاریخچه حفاظت از این گونه‌ها در ایران و تجربیات خود از سال‌ها فعالیت در زمینه حفاظت از گربه‌سانان، سخنرانی خواهد کرد.

نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» تا روز 7 شهریور ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه، روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح  تا 7 عصر، جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه سخنرانی‌ها (به‌صورت آزاد و رایگان) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز