خبرگزاری کار ایران

خانه‌ احمدرضا احمدی، ابرهیم حقیقی و قیصر امین‌پور میزبان کاشی‌های ماندگار

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۶۰

دوازدهمین، سیزدهمین، و چهاردهمین «کاشی ماندگار» در خانه‌ احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی و قیصر امین‌پور جای گرفت.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین، سیزدهمین و چهاردهمین «کاشی ماندگار» در خانه‌ی احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی و قیصر امین‌پور جای گرفت.

دوازدهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه‌ی احمدرضا احمدی

در مراسم نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه احمدرضا احمدی؛ این شاعر گفت: این طرح فکر بسیار خوبی بود و ان‌شاءالله ادامه پیدا کند. خوبی این طرح این است که در استان‌ها نیز اجرا می‌شود و محدود به پایتخت نیست.

احمدرضا احمدی، 30 اردیبهشت 1319، در کرمان متولد شد. او تاکنون بیش از 18 کتاب‌شعر و 15 کتاب کودک منتشر کرده است. «روزی برای تو خواهم گفت»، «ساعت 10 صبح بود»، مجموعه «دفترهای سالخوردگی» و «چای در غروب جمعه روی میز سرد می‌شود» ازجمله آثار اوست.

خانه‌ احمدرضا احمدی، ابرهیم حقیقی و قیصر امین‌پور میزبان کاشی‌های ماندگار

سیزدهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه‌ی ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی در مراسم نصب این کاشی گفت: من از سال 68 در این خانه سکونت دارم و تمام کارهای نقاشی و نمایشگاهی‌ام در این خانه انجام می‌شود. افراد زیادی به این خانه رفت وآمد داشته‌اند، حتی عباس کیارستمی وقتی جایزه جشنواره کن را دریافت کرد و به ایران برگشت به این خانه آمد. هم‌چنین این خانه محل رفت وآمد بزرگانی چون مرتضی کاخی، بهرام دبیری، و مرتضی ممیز بوده است.

او افزود: خانه در تعریف فیزیکی یک سقف است و وقتی معنا پیدا می‌کند که در آن زندگی جریان یابد. خانه در معماری ایرانی نیز دارای منزلت خاصی بوده است. خانه مکانی است که یک اتفاق مرتبط با زندگی در آن رخ می‌دهد و در هر شرایطی پناه همه است و ما همه به خانه پناه می‌بریم.

حقیقی اضافه کرد: قدرشناسی از تمام کسانی که برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور کاری کرده‌اند کار بسیار پسندیده‌ای است. بسیار مهم است که این افراد حس کنند که شهر تنها در اختیار برج سازها نیست.

او ضمن ارج نهادن به حرکت فرهنگی نصب کاشی‌های ماندگار افزود: هنرمندان میراث زنده کشور هستند و حفظ یاد و خاطره آن ها جزو وظایف نگه‌داری از شهر محسوب می‌شود. پرداختن به ماندگار کردن افراد تأثیرگذار در فرهنگ و هنر در حفظ هویت شهر بسیار مؤثر است.

خانه‌ احمدرضا احمدی، ابرهیم حقیقی و قیصر امین‌پور میزبان کاشی‌های ماندگار

 چهاردهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه‌ی قیصر امین‌پور

چهاردهمین «کاشی ماندگار» چهارشنبه 25 مرداد 96 بر سردر خانه قیصر امین‌پور، در تهران نصب شد.

در مراسم نصب چهاردمین «کاشی ماندگار»، احمد مسجد‌جامعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران) و پوریا سوری (رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری) و آیه امین‌پور (دختر قیصر امین‌پور) حضور داشتند.

پوریا سوری، در حاشیه نصب این کاشی توضیحاتی درخصوص اهداف نصب «کاشی ماندگار» و کاشی‌هایی که تاکنون نصب شده است ارائه کرد. او گفت: این کاشی درحقیقت یک پلاک است که نشان‌دهنده محل سکونت قیصر امین‌پور است و درواقع، هویت‌بخشی فرهنگی جدید به محل‌های سکونت این مفاخر است.

مسجد‌جامعی در این باره با قدردانی از این اقدام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «این یک اقدام زیبا و قابل‌تقدیر است و ارزش کار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این است که از مفاخر زنده نیز با نصب ”کاشی ماندگار“ تجلیل می‌کند و یک اقدام نوآورانه است.»

او ادامه داد: تهران شهر بزرگی است و مفاخر بزرگی دارد. من چند وقت پیش تحقیق کردم و متوجه شدم که 4 هزار انسان سرشناس در تهران وجود داشته که متعلق به دوران‌های مختلف است.

او درباره قیصر امین‌پور افزود: امین‌پور شاعری بزرگ و توانمند است که یادش زنده است و مانند سایر مفاخر و هنرمندان شخصیت اجتماعی است. شعر امین‌پور بیان زمان خودش است.

مسجد‌جامعی اضافه کرد: در سال‌های گذشته پلاک‌هایی بر آثار تاریخی و بناهای فرهنگی نصب شد، اما نصب ”کاشی ماندگار“ سازمان میراث‌فرهنگی با هدف تجلیل از هنرمندان و مفاخر فرهنگی صورت می‌گیرد که کار ارزشمندی به‌حساب می‌آید.

او با تأکید بر حفاظت از این کاشی‌ها افزود: به‌طور حتم مردم نقش مهمی در صیانت از این کاشی‌ها دارند و فضای عمومی و مردم باید به حفاظت و مراقبت از این کاشی‌ها اقدام کنند.

آیه امین‌پور، دختر قیصر امین‌پور، نیز در این مراسم از نصب «کاشی ماندگار» بر سردر خانه قیصر امین‌پور ازسوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قدردانی کرد.

خانه‌ احمدرضا احمدی، ابرهیم حقیقی و قیصر امین‌پور میزبان کاشی‌های ماندگار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز