«گفتارهایی از فیزیک» در بازار کتاب

کتاب «گفتارهایی از فیزیک» توسط انتشارات چترنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «گفتارهایی از فیزیک» نوشته کارلو روولی با ترجمه شیرین رهنما توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

این کتاب مهم‌ترین و پیچیده ترین مباحث فیزیک معاصر را با زبانی ساده برای برای مخاطبانی که دانش زیادی درباره فیزیک نوین ندارند؛ توضیح داده است. کارلو روولی فیزیک را دریچه‌ای‌ می‌داند که از میان آن می‌توان دوردست‌ها را تماشا کرد، جایی بسیار فراتر از جلوی دیدمان. او می‌گوید فیزیک به ما یادآوری می‌کند نگاه‌مان به جهان ناکامل است.

نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین، نظریه مکانیک کوانتومی، معماری جهان، دانه‌های فضا، گرانش کوانتومی و سیاه‌چاله‌ها ازجمله موضوعاتی است که در کتاب از آنها صحبت می‌شود و فصل آخر آن نیز به پاسخگویی این پرسش پرداخته که با توجه به دنیای عجیبی که علم فیزیک به تصویر می‌کشد، چگونه امکان دارد راجع به وجود و حیات بشر سخن گفت.

این کتاب به چهل و یک زبان ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی در جهان محسوب می‌شود.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

این کتاب برای افرادی نوشته شده است که از فیزیک مدرن چیزی نمی‌دانند یا دانش اندکی در این زمنیه دارند. این مجموعه به بررسی اجمالی و مروری سریع بر حیرت‌انگیزترین مسائل و جنبه‌های انقلاب بزرگی می‌پردازد که در قرن بیستم میلادی در دنیای فیزیک رخ داد.

همچنین سوالات و ابهاماتی را که این انقلاب بزرگ از آن‌ه پرده براشت، پاسخ می‌دهد. علم علاوه بر اینکه به انسان می‌آموزد چگونه جهان هستی را بهتر درک کند، وسعت آنچه هنوز برای بشر ناشناخته و ندانسته است را نیز آشکار می‌سازد.

کتاب «گفتارهایی از فیزیک» نوشته کارلو روولی با ترجمه شیرین رهنما در ۶۶ صفحه و به قیمت ۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.