خبرگزاری کار ایران

آلبوم صبح وفا رونمایی شد؛

گروه برافشان هنرفروشی نکرده/صبح وفا با مشورت استاد لطفی بسته شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۲۹

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی "صبح وفا" عصر دیروز ۲۴ مردادماه با حضور هنرمندانی مثل سهیل محمودی، مزدا انصاری، فاضل جمشیدی و ...در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا رضایی (خواننده اثر) در ابتدا با اشاره به آشنایی خود با گروه برافشان گفت: من از سال ۹۳ با این گروه آشنا شدم و به جرات می‌توانم بگویم این گروه تا این لحظه درگیر صورت نشده‌اند و دنبال سیرت بوده‌اند‌.

در ادامه هامان خلیلی (آهنگساز) اشاره کرد: صبح وفا حاصل رفاقت و زحمت یک گروه است و برای انتشار این اثر خون دل خورده شده.

در ادامه این مراسم کلیپی پخش شد که در آن؛ اعضای گروه برافشان درباره همکاری خود و حضور خود صحبت کردند. نکته مشترک در میان صحبت تمام نوازنده رضایت از حس همدلی و رفاقت موجود در گروه بود. همچنین حفظ موسیقی کلاسیک ایرانی در شرایطی که فضایی دیگر بر جامعه تسلط دارد. ادامه خط مشی زنده‌یاد محمدرضا لطفی از دیگر ویژگی‌های مهم همکاری با گروه موسیقی برافشان بود که اعضایش به آن اشاره کردند.

در ادامه این کلیپ هامان خلیلی گفت: ما معمولا آثاری که می‌خواهیم منتشر کنیم را به دفعات به صورت کنسرت اجرا و بعد آن را ضبط می‌کنیم.

غلامرضا رضایی (دیگر عضو گروه) نیز با اشاره به اینکه اعضای برافشان بدون هیچ چشمداشتی در گروه هستد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که هنر خریداری ندارد و بهایی اندکی برایش پرداخت می‌شود، برافشانی‌ها هنرفروشی نکردند و بدون هیچ کمک و اسپانسری راه خود یعنی حفظ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی را انتخاب کردند.

پس از پخش کلیپ، خواننده و آهنگساز این اثر درباره ویژگی‌‌های خاص آهنگسازی و چگونگی اجرای آواز آلبوم صبح وفا صحبت کردند.

رضایی با اشاره به اینکه برای خواندن یک اثر کیفیت در درجه اول اهمیت است، گفت: اعتقادی به اینکه در عمر هنری‌ام چه تعداد آلبوم منتشر شده داشته باشم، ندارم و کیفیت کار مهم است. زمانی که آثار آهنگسازی آقای خلیلی را شنیدم؛ فهمیدم که سرعت آوازام را در این اثر باید بیشتر کنم.

وی درباره آوازهای آلبوم صبح وفا گفت: در این اثر دنبال طراحی نوعى آواز کمتر شنیده شده بودم. اشعاری از امیرخسرو دهلوی انتخاب شد  که به لحاظ عروضی همنشینی سختی با آواز دارد و با دوستان ادیبم مشورت  داشتم.

در ادامه هامان خلیلی با اشاره به اینکه آلبوم صبح وفا را در یک شرایط بد روحی ساخته، گفت: با مشورت استادم زنده‌یاد محمدرضا لطفی چارچوب‌های اولیه آلبوم شکل گرفت. در آن دوره صفحات موسیقی زیادی از موسیقی قدما را گوش می‌دادم و علاقه خاصی به آثار زنده‌یاد مشکاتیان و شهنازی پیدا کردم و در این اثر از  فاصله "همایون ر" استفاده کردم که خواننده اثر یعنی آقای رضایی با زیرکی و رعایت متر آوازی ما را همراهی کرد.

پایان‌بخش این مراسم رونمایی اجرای یکی از قطعات آلبوم صبح وفا توسط اعضای گروه برافشان بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

کنسرت گروه برافشان ۱۳ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز