خبرگزاری کار ایران

تجلیل میرکریمی، جوزانی، سریر، کامکار و چکناواریان از مجید انتظامی+عکس

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۲۵۵

آیین پاسداشت بیش از چهل سال تلاش مجید انتظامی شامگاه سه‌شنبه 24 مرداد در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لوریس چکناواریان در مراسم بزرگداشت مجید انتظامی گفت: مجید دوست و آهنگساز خیلی خوبی است. خدمت بزرگی به موسیقی و سینمای ایران کرده است. خانواده بزرگ انتظامی میوه بزرگی را که استاد انتظامی هستند، به هنر تقدیم کرده است.

محمدعلی باشه آهنگر (کارگردان) به عنوان سخنران بعدی مراسم گفت: افتخار می‌کنم که عکسی به یادگار در این مراسم داشته باشم. وقتی در دانشکده سینما و تئاتر درس می‌خواندم موسیقی و احساس ناشی از آن در اثار موسیقی من را به سینما علاقمندتر می‌کرد. استقلال شخصیتی شما از پدرتان تاریخ سینمای شریف و نجیبی آن را ثابت می‌کند. موسیقی  انتظامی باعث شده است به سراغ هنر و نبوغ شما برویم. این خدمت باعث شده سینما و موسیقی رابطه نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. بسیاری از سینمادوستان نام فیلم‌ها را نمی‌دانند اما موسیقی شما را در ذهن دارند.

وی ادامه داد: برای سلامتی استاد عزت‌الله انتظامی و حضور سایه شان بر سر سینما دعا می‌کنم و به شما نیز افتخار.

محمد سریر از انتظامی به عنوان یک دوست قدیمی یاد کرد و گفت: مجید انتظامی دوست قدیمی من است. او بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم‌ها را آهنگسازی کرده است. پدر گرامی او سایه بلندی دارد و سخت است فرزندی بتواند از سایه چنینی، هنر خود را به رخ بکشد. او از درون چنین سایه‌ای برخاسته است و با آثار خود وجهه مستقلی را در حوزه موسیقی متن فیلم بروز داده است.

وی افزود: موسیقی او در زندگی ما حضور و جریان دارد. در سینما، رادیو و تلویزیون و داخل و خارج از کشور آوازه و نفوذ دارد. به او تبریک می‌گویم و امیدوارم آثار بیشتری از خود برای آیندگان به یادگار بگذارد.

سیدرضا میرکریمی (کارگردان سینمای ایران) نیز درباره فعالیت‌های مجید انتظامی گفت: مجید انتظامی هنرمندی چندوجهی و عمیق است. در هر وجهه ای سرشار از خلاقیت، عمق، تجربه و نگاه است. تعهد اجتماعی بالایی دارد و نسبت به هم‌صنف‌های خود دغدغه مند است. با موسیقی او خاطرات بسیار دارم و امیدوارم افتخاری باشد تا با او همکاری و برای ماندگاری اثرم از تجربه او در موسیقی کمک بگیرم.

هوشنگ کامکار نیز در این مراسم عنوان کرد: مجید انتظامی از نوازندگان برجسته ابوا در ارکستر سمفونیک ایران بود. شیوه کار او با ایده‌های من مطابقت زیادی دارد و کارش را بسیار می‌پسندم. زیرا معتقدم موسیقی ایرانی باید هویت ایرانی و ملی داشته باشد.

کامران ملکی هم با حضور روی سن درباره آثار انتظامی بیان کرد: من به نمایندگی از منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در این مراسم حضور دارم که به دلیل مشکل جسمانی نمی‌توانست حضور داشته باشد. آقازاده های سیاست خود را به سینما می‌چسبانند، اما آقازاده های هنر، به هنر تجلی می‌بخشند. بسیاری از سینماگران با آثار انتظامی الهام گرفتند و در دکوپاژ از موسیقی او بهره بردند.

گوهر خیراندیش بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نیز با بیان این که موسیقی انتظامی همچون یک کاراکتر پرسوناژ دارد، گفت: حرف زدن درباره مجید انتظامی برای من آسان نیست. فاخر بودن موسیقی او همچون یک شخصیت در فیلم‌هایش خود را ثابت می‌کند. اگرچه من دانش موسیقی ندارم، اما من هنر درخشان او را درک می‌کنم. همچنین افتخار بازی در فیلم کوتاهی به کارگردانی دخترشان را داشتم و می‌دیدم که مجید انتظامی همزمان با فیلمبرداری در خانه‌شان نت موسیقی می‌نوشت و برای موسیقی زحمت می‌کشید.

مسعود جعفری جوزانی (نویسنده و کارگردان سینما) نیز درباره فعالیت‌های انتظامی بیان کرد: مانیفست احساس یک فیلم در موسیقی مجید انتظامی تجلی می‌یابد. آهنگسازی برای یک فیلم بسیار سخت است و او این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

حسام‌الدین سراج نیز در این آیین پاسداشت گفت: از مجید انتظامی اخلاق مداری، صبر، متانت و مهربانی آموختم. بزرگترین ویژگی یک هنرمند هوشمندی اوست و مجید انتخاب های دقیقی در حرفه‌اش داشته است. او ستون فقرات موسیقی و سینما است. برای او و هنرش آرزوی طول عمر دارم.

در این مراسم همچنین از درگذشتگان هنر به ویژه حمید فرهودی یاد شد. در ادامه پیام ضیاالدین دری که در ایران حضور ندارد؛ درباره هنر انتظامی خوانده شد.

 در ادامه محسن مومنی شریف (رئیس حوزه هنری) و محمد حمزه زاده (رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری)، هوشنگ کامکار، مسعود جعفری جوزانی، رضا میرکریمی روی سن رفتند و لوح تقدیر مجید انتظامی را اهدا کردند.

سپس مجید انتظامی با حضور روی سن گفت: متاسفانه عزیزان زیادی را در موسیقی از دست دادیم و باید از آنها یاد کنم. یاد استاد صدا ناصر فرهودی و آندره آرزومانیان را گرامی می‌دارم. این بهایی است که موسیقی به ‌آن نیاز دارد و هنوز پرداخته نشده است.

وی در ادامه با تقدیر از همسرش گفت: او تمام این سال‌ها کنار من بود و در استودیو می‌ماند تا من تنها نباشم.

در پایان حاضران به تماشای مستند «ابوایست» به کارگردانی امیرصادق محمدی محصول «مرکز مستند سوره» حوزه هنری نشستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز