خبرگزاری کار ایران

«بیا گم شویم» در «صف کتاب» پیدا شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۶۶

جشن امضای رمان «بیا گم شویم»، اثر ادی السید در سری برنامه‌های «صف کتاب» با حضور چهره‌های فرهنگی و علاقه‌مندان به این مترجم در کتابفروشی فراموشی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین جشن امضای رمان «بیا گم شویم»، اثر ادی السید از سری برنامه‌های «صف کتاب»، عصر روز جمعه‌ (۲۰ مرداد‌ماه) ‌با حضور زهرا طراوتی، مترجم اثر و چهره‌های مطرح فرهنگی و با همکاری موسسه کتاپ، نشر نیماژ و شرکت ایرانسل در کتابفروشی فراموشی برگزار شد.

زهرا طرواتی در ابتدای این مراسم در جمع علاقه‌مندان کتاب گفت: خیلی خوشحالم که شما عزیزان را امروز در کنار خودم می‌بینم و واقعاً برای من باعث شادمانی است وقتی می‌بینم که مخاطب ایرانی به خوبی با نخستین اثر این نویسنده مطرح امریکایی ارتباط برقرار کرده‌اند و همان‌طور که این کتاب در همه جای دنیا در لیست علاقه‌مندان ادبیات قرار گرفته در ایران نیز با چنین وضعیتی روبه‌رو شده است.

وی در معرفی نویسنده این اثر اظهار کرد: ادی السید، نویسنده مکزیکی تبار، تاکنون آثار درخشانی در زمینهٔ ادبیات داستانی منتشر کرده اما متاسفانه این تنها کتابی است که از او به فارسی ترجمه شده است. طبق گزارش نشریهٔ کرکس ریویو، رمان بیا گم شویم، بین ده رمان بر‌تر سال ۲۰۱۵ بوده است و توانسته نامزد جایزهٔ معتبر ادبی یلسا الکس آمریکا شود. ادی السید در حال حاضر ساکن مکزیکوسیتی است و در کنار نویسندگی، به عنوان مربی بستکبال نیز فعالیت می‌کند.

بعد از خوش‌آمدگویی زهرا طراوتی این مراسم از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه و با استقبال خوب علاقه‌مندان به ادبیات ترجمه آغاز شد و تا ساعت ۲۳ ادامه پیدا کرد و علاقه‌مندان به این اثر با زهرا طراوتی عکس یادگاری گرفتند و به گفت‌وگو با این مترجم پرداختند.

در مراسم جشن امضای رمان «بیا گم شویم» شخصیت‌های مختلف فرهنگی مانند رسول یونان، لیلا کردبچه، مهدی اشرفی، شهرام می‌رشکاک، حسن صفدری، علی ایلیا، بهزاد عبدی، دکتر سیامک بهرام پرور، وحید پورزارع، بهنام علامی و مرتضی نجاتی حضور داشتند.

رمان «بیا گم شویم»، داستان ماجراجویی‌های دختری به نام لیلاست که در سفر جاده‌ای خود به کشف خویشتن خویش می‌پردازد. دختر زیبایی که سوار بر خودروی عجیب قرمز رنگش در مسیر سفر به قطب شمال و بهانهٔ تماشای رویداد شفق قطبی، سر راه چهار جوان دیگر قرار می‌گیرد. شخصیت‌هایی که هرکدام به نوعی گمگشته‌ها و سرگشتگی‌های خودشان را دارند و زندگیشان با حضور کوتاه لیلا در مسیر دیگری قرار می‌گیرد.

شخصیت‌هایی که فقط یک نقطه اشتراک دارند: دختری به نام لیلا. دختری مرموز که در فصل نهایی پرده از رازهای او نیز برداشته می‌شود. لیلا در مسیر سفر چهار هزار و دویست و هشت مایلی خود یک حقیقت مهم را در می‌یابد، اینکه، «گاهی، چیزی که تو بیش از همه به آن نیاز داری‌‌ همان نقطه‌ای است که از آن آغاز به حرکت کرده‌ای و شاید تنها راه، برای یافتن چیزی که در جست‌وجوی آن هستی، این است که در مسیر پیش رویت، گم شوی.» این کتاب پنج روایت دوست داشتنی دارد و می‌توان ادعا کرد رمان ماهرانه‌ای است که ساخته و پرداختهٔ دختری خاص است. یک سفر مسحورکنندهٔ فرامرزی، جایی که چهار غریبه در داستانی مجذوب کننده، خویش را می‌یابند. این رمان در سال ۹۶ و با ترجمه زهرا طراوتی توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز