خبرگزاری کار ایران

آتش تقی‌پور برای نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» نوشت:

مونولوگی کوبنده و روشنگر؛ زیبنده بازیگری حامد بهداد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۲۹

آتش تقی‌پور برای نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» نوشت: در بادی امر حامد بهداد با مونولوگِ بسیار ارزنده، کوبنده و روشنگر با معرفى و بازشکافی فضاى دردآور و بهت‌انگیزِ محیط و شرایطِ زندگى اجتماعىِ قهرمان ماجرا، نمایش را آغاز می‌کند که خودِ این مونولوگ، اجرائى تحسین برانگیز است: زیبنده بازیگری حامد بهداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آتش تقی‌پور (بازیگر) یادداشتی برای نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» که به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته، نوشته است.

متن یادداشت به شرح زیر است:

حمیدرضا نعیمى به‌عنوان نویسنده و کارگردانِ گروه تئاترشایا، این بار با نمایشِ "شرق دور، شرق نزدیک" در پردیسِ تئاتر شهرزاد جلوه‌نمائى شایسته‌اى می‌کند.

در بادی امر حامد بهداد با مونولوگِ بسیار ارزنده، کوبنده و روشنگر به معرفى و بازشکافی فضاى دردآور و بهت‌انگیزِ محیط و شرایطِ زندگى اجتماعىِ قهرمان ماجرا، نمایش را آغاز می‌کند که خودِ این مونولوگ، اجرائى تحسین برانگیز است: زیبنده بازیگری حامد بهداد.

در روال و روندِ نمایش هریک از بازیگران با بازی‌های رزووه و حرکاتِ استلیزه و با کادربندی‌های ستودنىِ نعیمى معنى و محتوی نمایش را عمیق‌تر و تفکر برانگیزتر می‌سازند و چنان ماجرا را می‌شکافند که اعجابِ بیننده را برمی‌انگیزد. نعیمی با استفاده بهینه از نورپردازی ابعاد دیگرى به  میزانسن‌هایش مى‌بخشد و موسیقی بجا و یاری‌رسان اجرا فضائى یکدست می‌آفریند.

کلامِ آخر اینکه، آیا بچه درونِ رحم مادر باید بمیرد؟ یا زنده بماند؟ حمیدرضا نعیمى با تمامِ کشمکش‌هاى دردناک محیط اجتماعى و کشاکش‌های بعدى قهرمانِ نمایشش که بهناز نازى به‌عنوان بازیگرِ نقش با آن روبرو خواهد شد تا این طفل را به سلامت به‌دنیا بیاورد پیامى برانگیزاننده و مناسب براى پایانِ اثرش انتخاب می‌کند و امید به روشنائى آینده و زایش و تولد آن را به تماشاگر نوید می‌دهد در کورسوی یأس‌ها و نومیدی‌ها.

دست تمام عوامل اجرائى را که با تمام مشکلاتِ سرراه چنین هنرمندانه، محتواى نمایش را متبلور ساخته‌اند مى‌فشارم؛ و در اهتزازِ باد می‌گویم: پرچم برافراشته جان‌فشانی‌هایشان...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز