خبرگزاری کار ایران

تشییع پیکر ناصر فرهودی از مقابل تالار وحدت/آقای صدابردار در قطعه هنرمندان تدفین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۵۹

پیکر ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی ایران روز دوشنبه از مقابل تالار وحدت تشییع خواهد شد و در قطعه هنرمندان تدفین می‌شود.

میلاد فرهودی (فرزند ناصر فرهودی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم تشییع پیکر پدرم روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت انجام می‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) نیز مراسم تدفین برگزار می‌شود.

ناصر فرهودی که چهار دهه در عرصه صدابرداری موسیقی ایران فعالیت کرد و سابقه همکاری با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، شهرام ناظری، بابک بیات، ناصر چشم‌آذر، سالار عقیلی، محمد نوری، علیرضا عصار، محسن یگانه و بسیاری دیگر را در کارنامه داشت، ساعت 18 روز جمعه 13 مرداد بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

او ازجمله تاثیرگذار‌ترین و پرکار‌ترین صدابرداران ایرانی محسوب می‌شود که رد پایش در بسیاری از آثار موسیقی ایرانی دیده می‌شود.

ناصر فرهودی سال ۱۳۳۱ در خانواده‌ای اهل هنر در شهر دامغان متولد شد و در سن یازده سالگی همراه با خانواده به شهر تهران نقل مکان کرد.

او فارغ‌التحصیل در رشته الکترونیک (گرایش صدا) از دانشکده صدا و سیما بود. در سال ۱۳۵۱ و همزمان با تحصیل در سازمان صداوسیما به عنوان کار آموز فعالیت عملی خود در رشته تحصیلی‌اش آغاز کرد و پس از پایان تحصیل به طور رسمی همکاری با این سازمان را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۵ به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شد و تا پایان عمرخود در این استودیو به فعالیت ادامه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز