خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز خبرنگار در خانه‌ هنرمندان مطرح شد؛

بودجه سالانه‌ خانه‌ هنرمندان، چیزی نزدیک به شوخی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۸۷۱

مدیرعامل خانه‌ هنرمندان گفت: در کشور، جایی که همه برنامه‌های هنری در کنار هم جمع باشند را اصلاً نداریم. خانه هنرمندان همه این‌ برنامه‌ها را با امکانات اندک و بودجه سالانه‌ای که چیزی نزدیک به شوخی است، برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه‌ی فرهنگ و هنر امروز 11 مرداد 1396 در سالن استاد شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران با حضور مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان) و خبرنگاران این حوزه برگزار شد.

ابتدا علیرضا غفاری (رئیس روابط عمومی خانه هنرمندان) با ارائه آماری از عملکردِ خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در پوشش اخبار خانه‌ی هنرمندان، از فعالان این حوزه تشکر کرد.

سپس مجید رجبی معمار (مدیر عامل خانه هنرمندان) با یادی از پیشکسوتان حوزه‌ی خبرنگاری ایران گفت: این بزرگان همیشه اخلاق را مقدم بر هر چیزی قرار می‌داند و ما را با صداقت سفارش می‌کردند. خبرنگاری یک هنر است؛ هنر خوب شنیدن، خوب درک کردن و خوب منتقل کردن. من از تمامی دوستان رسانه تشکر می‌کنم که بیشترین کمک را به ما کردند. خانه هنرمندان به دلیل آمدوشدهای مدام که در آن اتفاق می‌افتد، یک مکان ویژه‌ است. ما تلاش کردیم که بین رشته‌های مختلف اعتدال را رعایت کنیم تا خانه هنرمندان تنها بر یک شاخه از هنرها تمرکز نکند. در این دو سه ساله‌ی اخیر تمام توجه ما به انجمن‌های هنری مختلف است و خدماتی که در اختیار این انجمن‌ها قرار می‌گیرد کاملاً رایگان است.

وی افزود: راندمان کمّی کار واقعاً بالا رفته است و به دلیل مشغله زیادی که در این یکی دو ساله اخیر داشتیم، شنبه‌ها را تعطیل کردیم چون واقعاً پرسنل خانه هنرمندان به این یک روز تعطیلی نیاز داشتند. تمام اتفاقاتی که در زمینه هنر و راجع به هنرمندان، از درگذشت تا تجلیل و مراسم‌های مختلفی که در این زمینه صورت می‌گیرد، همه را خانه هنرمندان پوشش می‌دهد.

چهارمین شماره مجله خانه هنرمندان با عنوان «مجله شیوه» تا همین چند وقت آینده منتشر خواهد شد. سالن‌های ما بی‌وقفه برنامه دارند. در طول سال 300 الی 400 درخواست برای سالن انتظامی خانه هنرمندان فرستاده می‌شود، ولی تنها 30 الی 40 تا از آنها را می‌توانیم عملی کنیم. از بزرگان و پیشکسوتان برای تصمیم‌گیری در این انتخاب‌ها دعوت کردیم تا آنها با نظر صاحب‌شان برنامه‌ها را دقیق‌تر گلچین کنند. بسیاری از رونمایی‌های مهم کشور در همین مکان برگزار می‌شود.

رئیس خانه هنرمندان در ادامه گفت: در کشور، جایی که همه برنامه‌های هنری در کنار هم جمع باشند را اصلاً نداریم. خانه هنرمندان همه این‌ برنامه‌ها را با امکانات اندک و بودجه سالانه‌ای که چیزی نزدیک به شوخی است برگزار می‌کند. کل بودجه‌ای که به خانه هنرمندان تعلق می‌گیرد سه میلیارد و 700 میلیون تومان در سال است و همین را نیز با مشقت زیاد به دست آوردیم. دفتر کاری انجمن‌های عکاسان، نقاشان، مجسمه‌سازان، تصویرسازان و عکاسان مطبوعات در ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان قرار دارد و تمام خدماتی که به این انجمن‌ها ارئه می‌شود رایگان است. دولت قبلی هیچ کمک جدی‌ای نتوانست به انجمن‌ها بکند. عملاً بیشترین کمک مالی را از ابتدای تأسیس خانه هنرمندان در سال 1378 تاکنون شهرداری تهران داشته است. شهرداری حتی بیشتر از مصوبه‌اش به ما کمک کرد. من امیدوارم که شهردار جدید نیز این کمک‌ها را ادامه دهد. ما چندین سال است که طرح جامع پارک هنر را داریم؛ اینکه کل پارک باید در خدمت هنرمندان قرار بگیرد. یکی از ساختمان‌های کوچک پارک جای آن را دارد که کتابخانه تخصصی هنر شود. اعضای خانه هنرمندان و تمامی هنرمندان دیگر آمادگی خود را جهت اهدای کتابخانه‌های شخصی‌شان به این کتابخانه اعلام کرده‌اند ولی متأسفانه این ساختمان را هنوز نتوانسته‌ایم تحت اختیار خانه هنرمندان درآوریم.

در پایان مراسم نیز، با اهدای لوحی از خبرنگاران حاضر در جمع، قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز