خبرگزاری کار ایران

علیرضا داودنژاد:

اکثر جشنواره‎‌های سینمایی وابستگی‎های مالی و سیاسی دارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۹۰

داودنژاد معتقد است که اکثر جشنواره‎‌ها، وابستگی‎های مالی و سیاسی دارند و گوهر فرهنگ کمتر در بدنه‎شان دیده می‌‎شود.

 به گزارش ایلنا، کارگردان «فراری» گفت: دستمایه اصلی جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، فرهنگ است. دغدغه اصلی این جشن و آکادمی داوران آن اعتلای فرهنگی سینما است و همین منجر به حمایت همگی هنرمندان از این جشن شده است.

 «علیرضا داودنژاد» کارگردان قدیمی سینمای ایران در گفت‎وگو با ستاد خبری جشن یازدهم منتقدان، گفت: «منتقد یعنی تماشاگر هنر‌شناس وفیلم‌شناس. نگاه متفاوت و حرفه‌ای این دست از مخاطبان برای سینماگران ارزش بیشتری دارد و اعتبار نظر افرادی که سینما را بر اساس قواعد حرفه‌ای قضاوت می‌کنند برای سینماگران بالا‌تر است».

این هنرمند در ادامه اظهار داشت: «داوری آثار منتخب در این جشن، توسط عده‌ای منتقد و نویسنده سینمایی اتفاق می‌‎افتد و این تعدد و تکثر آرا در جشن مستقل منتقدان و نویسندگان سینما مانع قضاوت‎های مغرضانه می‌‎شود. این یک واقعیت است که اکثر جشنواره‎‌ها، وابستگی‎های مالی و سیاسی دارند و گوهر فرهنگ کمتر در بدنه‎شان دیده می‌‎شود، اما دستمایه اصلی جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، فرهنگ است. دغدغه اصلی این جشن و آکادمی داوران آن اعتلای فرهنگی سینما است و همین منجر به حمایت همگی هنرمندان از این جشن شده است. امیدوارم امسال هم این جشن مثل هر سال آبرومندانه برگزار شود».

وی در پایان، درباره جذاب‎‌ترین خاطره‎اش از دوره‎های قبل جشن منتقدان می‌‎گوید: «جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی در دو دوره پیش از بنده تقدیر کرد و جایزه‎ای به من اهدا شد که بسیار خوشحال شدم، اما در‌‌ همان لحظه از آقای علی عباسی دعوت کردم تا روی سن بیاید و جایزه را به او تقدیم کردم و جذاب‎‌ترین خاطره من از این جشن، به این شکل رقم خورد».

علیرضا داوودنژاد با فیلم «فراری» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شد. جشن منتقدان و نویسندگان سینما در دوره‎های پیشین نیز به آثار این هنرمند از جمله، «مرهم» جایزه اهدا کرد و درهشتمین دوره این جشن به تقدیر از علیرضا داوودنژاد پرداخت.

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز