خبرگزاری کار ایران

واکنش هنرمندان به خبر درگذشت وحید نصیریان

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۲۷

حمید بهرامی، ناصر صفاریان، و محمد آفریده به خبر درگذشت وحید نصیریان واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا، در پی خبر درگذشت وحید نصیریان؛ نقاش و انیماتور ایرانی عده‌ای از هنرمندان و مسئولان سابق به مرگ نابهنگام وی واکنش نشان دادند.

ناصر صفاریان (نویسنده و کارگردان): بهت، افسوس، اندوه. وحید نصیریان هم رفت، مثل خیلی‌های این روزها؛ و با سکته قلبی، مثل خیلی‌های این روزها. چهل‌وشش سال فقط. چهل‌و‌شش...ای... ای... ای... عکس‌ مشترکی پیدا نکردم. نه از سفر دوازده‌سیزده سال پیش‌مان به جشنواره دبی، نه از جشنواره فجر این سال‌ها، نه همین جلسه‌های هفتگی نمایش فیلم در مرکز گسترش. یک وقت‌هایی اصلا دلِ آدم هم‌راه نیست تا چیزهای مشترک بیاید جلوی چشم و نمکِ روی زخم شود. زخم، خودش زخم است دیگر.

حمید بهرامی (کاریکاتوریست و انیماتور): رفیق قرار نبود به این زودی بری... حداقل از خنده‌های ته دلت بر نمی‌اومد که مسافر اول وقت باشی. جات خالی خواهد بود تو دل شهر ولی تو قلب رفقات هستی مدام. در آرامش ابدی.

محمد آفریده (مدیرعامل اسبق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی): قلب سیمرغ رفت. شاید از سال ۱۳۷۷ بود که وحید نصیریان را می‌شناختم، بسیار منظم اهل مطالعه و با وقار بود. تیزر جشنواره فرهنگ ایران زمین را او ساخت، چند فیلم کوتاه در طول این سال‌ها برای انجمن و مرکز ساخت، همگی با قدرت و ساختارمند بود، یادم است سال۱۳۸۶ یا ۱۳۸۷ بود که فیلمنامه قلب سیمرغ را برایم آورد، با توجه به ظرفیت بالای فیلمسازان انیمیشن و مهجور بودن آنان در کل حوزه سینما، تصمیم گرفتم از تولید چند فیلم سینمایی انیمیشن حمایت کنم، بامشورت با دوستان، صحبتی با معاونت سینمایی وقت آقای جعفری جلوه داشتم و از ایشان هم قول مساعد گرفتم. فیلم‌های سینمائی رستم و سهراب، قلب سیمرغ و... راه‌اندازی شد. چند ماه بعد به اتفاق معاونت سینمایی سری به دفتر فیلم قلب سیمرغ زدیم، هیچ وقت یادم نمی‌رود، جمعی از جوانان با لباس قلب سیمرغ و شور و اشتیاق وصف ناشدنی آقای وحید نصیریان، که با احساس خاصی پروژه را توضیح می‌داد، هرگز فراموشم نمی‌شود. سال ۱۳۸۸ از مرکز رفتم، چندبار در طول این سال‌ها همدیگر را دیدیم، حال مناسبی نداشت، از ساختارهای فرسوده، کند و سیاست‌زده گله‌مند بود. گویا مسائل مهمتر! مثل همیشه، ذهن مسئولان را به خود مشغول کرده بود، روز قیامت خیلی‌ها باید جواب عمر به باد رفته این نسل را بدهند، حقیقتاً انرژی و امید این نسل، با روزمرگی‌ها و سوءظن‌ها و سوء مدیریت‌ها فرسوده شد. سال گذشته، برای جشنواره روح الله از او خواستم یک فیلم کوتاه انیمیشن با موضوع جشنواره بسازد و او مثل همیشه قبول کرد و فیلم زیبائی ساخت. وحید عزیز، می‌دانم پشت لبخند زیبا و چهره مهربانت، دل دردمندی داشتی. خدای کریم روحت را قرین رحمت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز