خبرگزاری کار ایران

لغو سریالی کنسرت‌ها ادامه دارد؛

شهرام ناظری راهی بیمارستان شد/سکوت دفترموسیقی در مقابل موج جدید لغو کنسرت‌ها/فیلم اعتراض حافظ ناظری به لغو کنسرت "آواز پارسی" در قوچان

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۹۲

موج جدید لغو کنسرت‌ها با دلایل و بهانه‌های مختلف از چند روز قبل آغاز شده و در تازه‌ترین اتفاقات این چنینی، شب گذشته کنسرت ناظری‌ها در قوچان لغو شد و کار شهرام ناظری را به بیمارستان کشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی روزهای گذشته موج جدیدی از لغو کنسرت‌هایی که مجوزهای قانونی لازم برای برگزاری داشته‌اند، به راه افتاده که شامل اجراهای ناظری‌ها در قوچان، حامد همایون در یزد و فریدون آسرایی در کرج می‌شود.

کنسرت حامد همایون قرار بود 5 و 6 مرداد در یزد برگزار شود منتهی تنها یک روز پیش از برگزاری این برنامه؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن لغو این اجرا طی اطلاعیه اعلام کرد: به دنبال تهدیدهای پیدا و پنهان و فشار گروه‌های خاص و به منظور حفظ آرامش و امنیت، اجرای برنامه به زمان دیگری موکول شده است.

در کرج هم قرار بود فریدون آسرایی؛ اجرایی را 13 مرداد همزمان با جشن میلاد امام رضا (ع) در سالن شهیدان فلاح‌نژاد این شهر برگزار کند؛ مجوز این اجرا توسط اداره ارشاد کرج صادر شده بود اما به گفته مدیر برنامه‌های فریدون آسرایی روز 4 مرداد مسئولان ارشاد کرج با برگزارکنندگان این کنسرت تماس گرفتند و عنوان کردند که صلاح نیست این اجرا برگزار شود.

در جدیدترین نمونه از این لغو کنسرت‌ها نیز عصر روز گذشته (جمعه 6 مرداد) اجرای ناظری‌ها بدون هیچ اطلاع قبلی لغو شد. گروه ناظری‌های که برای اجرای پروژه "آواز پارسی" راهی سالن کارگران قوچان شده بودند با درهای پلمپ شده این سالن روبرو شدند. انتظار چند ساعته اعضای گروه و مخاطبان‌شان برای بازگشایی درهای سالن نیز به جایی نرسید و درنهایت فشارهای عصبی ناشی از این رفتارها، شهرام ناظری را راهی بیمارستان کرد. البته خوشبختانه همان دیشب شهرام ناظری از بیمارستان مرخص شد.

اکنون درحالی قرار است ناظری‌ها برای برگزاری همین کنسرت به سمت تهران حرکت کنند که هنوز بحث جبران هزینه‌ بلیت‌هایی که از سوی مخاطبان خریداری شده توسط نهاد یا نهادهایی که این برنامه مجوزدار را لغو کرده‌اند، تقبل نشده است.

نکته جالب اینکه طی این چند روز، مسئولان دفتر موسیقی در مقابل لغو کنسرت‌هایی که مجوز‌های قانونی وزارت ارشاد و ادارات زیرمجموعه‌اش را دریافت کرده بودند، واکنشی نشان نداده‌ است.

خانه موسیقی نیز که نهاد صنفی اهالی موسیقی محسوب می‌شود در برابر این اتفاقات هیچ واکنش رسمی تاکنون نشان نداده است. پیگیری‌های خبرنگار ایلنا نیز از مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل خانه موسیقی این رابطه به نتیجه نرسید.

البته در میانه این سکوت‌ها، حافظ ناظری با انتشار یک فیلم کوتاه، اعتراض خود را نسبت به این رفتارها نشان داد که در ادامه این فیلم را خواهید دید.

 حافظ در این فیلم که شب گذشته منتشر شد، گفت: متاسفانه در کمال ناباوری کنسرت کنسل شد و الان ساعت یازده شب است و ما از ساعت 4 بعدازظهر به همراه تمامی اعضای گروه به احترام مردم ایستادیم. به ارشاد رفتیم و با مسئولان صحبت کردیم. ولی درنهایت هیچ کسی قدم جلو نگذاشت. به نظرم این فاجعه نه برای ما بلکه برای مردم عزیز استان خراسان که 90 درصدشان ساعت‌ها رانندگی کرده بودند و به اینجا آمده بودند و ساعت‌ها معطل شدند، به وجود آمد. چیزی به جز شرمندگی و اندوه ندارم که با شما در میان بگذارم. به امید روزی که واقعا نور و روشنایی در وجود بعضی از انسان‌ها بیشتر به وجود بیاید.

آیا این لغو کنسرت‌ها عرصه را برای اهالی موسیقی تنگ‌تر خواهد کرد؟ آیا این موج، کنسرت‌های دیگری را نیز دربرخواهد گرفت و باید منتظر خبرهای دیگری از این دست باشیم؟ آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس در مقابل هر فشاری، پای مجوزهایی که صادر کرده نخواهد ایستاد؟ اینها سئوالاتی است که باید منتظر ماند و دید مسئولان پاسخی برای آن خواهند داشت یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز