خبرگزاری کار ایران

برگزاری همزمان یک جشنواره سینمایی در ایران و عراق برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۹۰۱

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» از یکم تا پنجم آبان در مشهد و کربلا برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ایران برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» به همین ‌منظور فرصتی را برای همه دلسوختگان حسینی و فعالان هنری پدید آورده است تا در مسیر تعهد و اخلاق‌مداری، با تولید و ارسال آثار ارزشمند خود در این زمینه، بر غنای هرچه بیشتر این آیین حسنه و ماندگار بیفزایند.

این رویداد فرهنگی و سینمایی در بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند و کوتاه، مستند بلند و کوتاه، نماهنگ، پویانمایی، مجموعه‌های تلویزیونی، فیلمنامه و عکس حرفه‌ای و مردمی که از طریق تلفن‌های همراه و دوربین‌های خانگی تهیه شده است اجرا خواهد شد.

در این خبر؛ تبیین ابعاد سیاسی، مذهبی، اجتماعی و حماسی راهپیمایی ایام اربعین حسینی از طریق تولید آثار هنری؛ به ویژه با محوریت: حضور ادیان و دیگر مذاهب در راهپیمایی اربعین، تاثیر راهپیمایی اربعین بر سلامت روانی جامعه، نقش تربیتی راهپیمایی اربعین بر محیط خانواده و فرزندان، ترویج فرهنگ از ایثار و فروتنی در خدمت به زائرین اهل بیت (ع)، راهپیمایی اربعین از نگاه تاریخی، جلوگیری از اشاعه برخی خرافه‌ها و انحرافات اعتقادی در انجام راهپیمایی، حضور زنان در راهپیمایی اربعین با الگوپذیری از شخصیت حضرت زینب (س)، اهمیت راهپیمایی اربعین در مسیر انتظار و تحقق جامعه مهدوی، معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی با تکیه بر محصولات هنری در بین مخاطبان ایران و جهان و نقش مدافعان حرم مطهر اهل بیت در حفظ فرهنگ اسلامی ازجمله موضوعات این جشنواره عنوان شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» به دبیری سیداحمد می‌رعلایی و با همکاری و مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز