خبرگزاری کار ایران

پیام مهدی شفیعی به جشنواره تئاتر رضوی:

تئاتر، مجالِ مرورِ باورها و فرصتِ ظهورِ آیین‌هاست

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۸۵

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: تئاتر، مجالِ مرورِ باورها و فرصتِ ظهورِ آیین هاست.

به گزارش ایلنا، در متن پیام « مهدی شفیعی» مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار است هشتم تا یازدهم مردادماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، آمده است:

"به نام خدا"

تئاتر، مجالِ مرورِ باورها و فرصتِ ظهورِ آیین هاست و هنرمندِ تئاتر به امید سعادت و به آرمان نیکبختی جامعه، نمایشِ خویش را به نوشداروی معرفت و عشق، نامیرا ساخته است. انسان معاصر در مواجهه ی با ابتلائات و مصایب، خردمندانه به دامان دین پناه برده است و به کنجکاوی و پرسش، پاسخ تردیدهاو تشویش های خویش را بازجسته است. درک عمیق دین و بهره مندی از آن، فرهیختگی و فرزانگی ره جویان را به دنبال داشته است.

هنرمندان تئاتر، جستجوگر جاودانگیند و در این جستجو، با تمسک به آیات آسمانی و توکل به سیره ناب اولیاءالله، ناهمواری های راه رفته و پیش رو را به جان خریده اند و یک آن از تقرّب به بایدها و اجتناب از نبایدها پا پس نکشیده اند.

جشنواره ی تئاتر رضوی به عطر و نامِ امام رأفت و عطوفت متبرک است و اهالی تئاتر با استعانت از کرامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قامت به ترویج هنر دینی و کارکردی عملی از فرهنگ دین پژوهی بسته اند و به کیمیای قدسی آن امام همام، نام و نشان این رویداد نمایشی، سال به سال فراگیرتر شده است.         

با دل و جان، تولدِ دوباره ی این اتفاق ارجمند را در سرزمین هنرآفرین خراسان شمالی که در ساحل بارگاه نورانی شمس الشموس قامت افراخته است گرامی می داریم و سپاسگزار قدم ها و قلم هایی هستیم که به اعجاز هنر در وصال حضرت دوست ایمان دارند.

خالصانه از همت و تلاش ارزنده هنرمندان، مدیران و نهادهای فرهنگ دوست استان به ویژه استاندارى و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى  سپاسگزارم و توفیق و سربلندى تمام بزرگواران را در برگزارى شایسته دوازدهمین جشنواره سراسرى تئاتر رضوى از خداوند مهربان خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز