خبرگزاری کار ایران

از سوی انتشارات سروش؛

هجده قطعه از آثار ابوالحسن صبا منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۳۵۳

هجده قطعه از آثار استاد ابوالحسن صبا در کتابی با عنوان «کاروان صبا» از سوی انتشارات سرش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا؛ چاپ ششم کتاب «کاروان صبا» با رویکرد قطعات ماندگار استاد صبا برای "سه تار" عرضه شده است. ابوالحسن صبا موسیقی­دان بزرگ و نوازنده چیره دست معاصر در نوازندگی چند ساز استاد بود. از جمله تألیفات او می توان جزوه آموزشی ویولن، چهار جزوه برای سنتور، و یک جزوه برای تار و سه تار را نام برد که در جزوات آموزشی ویولن استاد صبا، قطعات بسیار زیبایی درج است که با انتقال برای سه تار می توان از آنها استفاده کرد.

کتاب حاضر منتخبی است از این آثار که برای سه تار تنظیم شده است و در شیوه نگارش و به نت درآوردن قطعات موسیقی آنها فهرستی متشکل از علائم و نشانه ها تهیه شده و با به کار بردن آنها ظرائف و حالت ها را به ساختمان اصلی ملودی وارد کرده است، به ‌نحوی که اگر ملودی بدون این علائم اجرا شود، چارچوب اصلی قطعه باقی می‌ماند. لازم به ذکر است که هجده قطعه این کتاب با اجرای قطعات در نوار "کاروان صبا" کاملا مطابقت دارد.

چاپ ششم کتاب" کاروان صبا" در ۵۲ صفحه و با قیمت ۶ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به موسیقی و نوازندگی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک‌جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز