خبرگزاری کار ایران

توضیح یک کارگردان درباره تهدید به توقیف نمایشش/فضای رقص در «یک دقیقه و سیزده ثانیه» وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۶۵

کارگردان نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» با اشاره به تهدید به توقیف نمایش‌اش، با بیان اینکه این اثر نمایشی درد نگار است؛ گفت: بعضی افراد سرمنشا آسیب‌های اجتماعی را گم کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، شهرام گیل‌آبادی با بیان اینکه نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به آسیب‌های اجتماعی ازجمله زنان کارتن‌خواب می‌پردازد، تصریح کرد: این افراد دچار کژتابی اجتماعی شده و همراه با مشکلات منشاء الهی را گم کرده‌اند و حال اینکه بعضی‌ها به دنبال یافتن مقصر در این نمایش هستند.

وی با اشاره به استفاده از موسیقی های قدیمی در این نمایش اظهار کرد: استفاده از این موسیقی‌ها برای نخستین بار در این نمایش اتفاق نیفتاده است بلکه نوای آنها بارها در سریال، فیلم سینمایی و تئاترهای مختلف به گوش رسیده است.

گیل آبادی افزود: کارتن خواب‌ها فرهنگی جدای از فرهنگ اصلی جامعه را پذیرفته‌اند که برای شخصیت‌پردازی و ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب باید فرهنگ آنها را در صحنه نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه این نمایش دردنگار است، خاطرنشان کرد: در «یک دقیقه و سیزده ثانیه» توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی به ویژه زنان کارتن خواب و علل به وجود آمدن آنها شده است.

کارگردان نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» تاکیدات مقام معظم رهبری بر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و گفت: ایشان به تمام مسئولان به صورت جدی رسیدگی به این امور را تذکر داده‌اند تا جامعه به سمت سلامت کامل پیش برود و هرکدام از ما باید نقش خود را برای رفع این معضلات به درستی ایفا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اهل هنر باید جسارت بیان موضوعات مختلف، نقد، اعتراض اجتماعی همگن و همسان با فضای اجتماعی را داشته باشند گفت: اگر هنرمند دارای این خصوصیات نباشد هنر را مطرود کرده و راهی برای حل مشکلات باقی نمی‌ماند.

گیل آبادی درباره کلیپی که در فضای مجازی با نام رقص در نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» پخش شده است نیز تصریح کرد: عده‌ای مانند کبک سر در زیر برف کرده‌اند و نه تنها به دیگران اجازه بیان مشکلات نمی‌دهند بلکه به تخریب نیز می‌پردازند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی باید کالبد شکافی شوند تا با کمک و همراهی مردم برای کنترل و رفع آن اقدامی صورت گیرد.

این مدرس تئاتر با تاکید بر اینکه کاری که به آن معتقد است را انجام می‌دهد، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند با ایجاد مشکلات در مسیر بیان معضلات، هنرمند را از کار خود بازدارد زیرا افرادی که اقدام به تخریب می‌کنند باعث آسیب رساندن به جامعه می‌شوند.

وی تاکید کرد: هیچ فضای رقصی در اجرای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» وجود ندارد و تمامی گفته‌ها در این زمینه کذب است.

نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی از اول مردادماه اجراهای خود را در تماشاخانه ایران شهر آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز