خبرگزاری کار ایران

نقد کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست» در سرای اهل قلم

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۷۹۸

نقد و بررسی کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه ۲۸ تیرماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه ۲۸ تیرماه) با حضور اسماعیل کهرم، فرهاد دبیری و رضا امینی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» با نگاهی فلسفی، نظری و حقوقی به بررسی پیوند حقوق بشر و محیط زیست پرداخته است. نویسنده کتاب، نخست با نگاهی تاریخی، ریشه‌های اصلی تخریب و تباهی محیط زیست را بررسی و بدین وسیله، زمینه طرح دیدگاه‌های خود در زمینه حقوق بشر و محیط زیست و پیوند دوسویه میان آن‌ها را فراهم کرده است.

در بخش‌های دیگر کتاب، از رهگذر بررسی و تحلیل حق‌های موجود در میثاق بین‌المللی حق‌های سیاسی و مدنی و میثاق حق‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه پیشنهاد میثاق سومی به نام میثاق حق‌های زیست ـ محیطی فراهم شده که بر پایه حق‌های مرتبط در دو میثاق پیشین، دربردارنده مجموعه‌ای از حق‌های زیست ـ محیطی است.

چنین رویکردی، این کتاب را برای دانشجویان و دانشوران حقوق و دیگر علاقه‌مندان به مباحث فلسفی و نظریِ حقوق بشر و محیط زیست به منبعی ممتازتبدیل می‌کند.

نشست نقد و بررسی کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه ۲۸ تیرماه) ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز