خبرگزاری کار ایران

انتظامی در دیدار هیات رسانه‌ای لبنان:

توسعه دیپلماسی فرهنگی با خواهرخواندگی رسانه‌ها میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۰۵۳

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هیات رسانه‌ای لبنان بر توسعه تعاملات رسانه‌ای و انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی میان رسانه‌های دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین انتظامی، در تشریح فضای حاکم بر رسانه‌های کشور ضمن اشاره به قانون مطبوعات، هیات نظارت بر مطبوعات و تشکیل دادگاه مطبوعات با حضور هیات منصفه، اظهار کرد: مطابق قانون مطبوعات، هیات هفت نفره‌ای متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ یک قاضی عالیرتبه، یک نماینده مجلس شورای اسلامی، یک استاد دانشگاه، یک نماینده از حوزه علمیه، ‌یک نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک نماینده از مدیران مسئول رسانه‌ها بر انتشار مطبوعات نظارت دارند.

انتظامی با بیان اینکه مطابق اصل 24 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشریات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی باشند، افزود: جزئیات این اصل به قانون مطبوعات ارجاع شده است که مطابق این قانون 12 مورد جزء حدود مطبوعات است که از آن جمله می‌توان به انتشار مطالب یا تصاویر مستهجن، مطالب الحادی، سرقت ادبی، انتشار مطالبی که به اختلاف بین قومیت‌ها منجر می‌شود، اشاره کرد.

وی افزود: تنها صنفی که دادگاه آن‌ها با حضور هیات منصفه تشکیل می شود صنف مطبوعات است و این امر به حفاظت بیشتر از آزادی بیان کمک می‌کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر توسعه تعاملات رسانه ای در ابعاد منطقه ای و بین المللی و همچنین ایجاد روابط خواهرخواهندگی بین رسانه‌ها تاکید و تصریح کرد: ما از تاسیس دفاتر رسانه‌های خارجی در کشور استقبال می کنیم و رسانه‌های خارجی را به انعقاد قرارداد همکاری با رسانه‌هایمان برای تولید محتوای اختصاصی تشویق می کنیم. همچنین استقبال می‌کنیم که رسانه‌های خارجی متقابلا از رسانه‌های ایرانی برای تولید مطالب اختصاصی حوزه خود استفاده کنند بنابراین توصیه می‌کنیم از بین رسانه‌های ایرانی رسانه‌هایی را که ارتباط موضوعی بیشتری با شما دارند، انتخاب کنید و با آن‌ها قرارداد همکاری ببندید.

انتظامی توسعه دیپلماسی رسانه‌ای را از جمله سیاست‌های اصلی دولت عنوان کرد و با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی سیاسی بسیار موثرتر است اظهار کرد: دیپلماسی رسانه‌ای بر رابطه بین ملت‌ها استوار است و این باعث می‌شود که در این نوع دیپلماسی بر اشتراکات میان کشورها تاکید شده و ارتباطات فی مابین از پایداری بیشتری برخوردار باشد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیات رسانه‌ای لبنان مبنی بر اینکه آیا گسترش رسانه‌های مدرن در ایران نیز تهدیداتی را برای رسانه‌های سنتی در پی داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: گسترش رسانه های نوین و محدودیت‌های ایجاد شده برای رسانه‌های سنتی، یک روند بین المللی است و رسانه‌های مدرن در پی تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای هستند اما از آنجا که رسانه‌های سنتی دارای وجوه ممیزه مربوط به خود هستند نمی‌توان گفت دوره مطبوعات کاغذی به طور کامل به اتمام رسیده است؛ مهم این است که فعالان مطبوعات سنتی بتوانند با تکیه بر وجوه ممیزه خود این تحولات را مدیریت کنند.  

«معن حمیه» نویسنده روزنامه البنا،‌ «محمود مروه» رئیس بخش‌های عربی و بین المللی روزنامه الاخبار،‌ «طارق ترشیشی» سردبیر روزنامه الجمهوریه، «رضوان عقیل» نویسنده روزنامه النهار، «رضوان الذیب» مدیر صفحه اول روزنامه الدیار و «فادی بودیه» مدیر مسئول و سردبیر مجله مرایا اعضای هیئت رسانه‌ای کشور لبنان را تشکیل می دادند که علاوه بر تعمیق در روابط رسانه‌ای دو کشور، افزایش رفت و آمدهای خبرنگاران و همچنین برگزاری تورهای آموزشی از محورهای مورد اشاره آنها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز