خبرگزاری کار ایران

عزت‌الله ضرغامی نوشت:

ضرورت تحول بنیادین در سازمان روحانیت/آخوند باید مردمی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۰۰

رئیس اسبق سازمان صداوسیما در کانال تلگرامی خود به شرح دیدارش با حجت‌الاسلام قرائتی پرداخت و به نقل از او نوشت: حوزه‌های علمیه در کادرسازی و تربیت طلاب فاضل و دردمند و آشنا با نیازهای واقعی و روزمره مردم و به ویژه روش‌های روانشناسانه برای تربیت دینی اقشار مختلف دچار کم‌کاری و عقب ماندگی هستند.

 گزارش ایلنا، عزت‌الله ضرغامی در متنی که در کانال خود از شرح دیدارش با حجت‌الاسلام محسن قرائتی با عنوان «پابرهنه‌ها!» منتشر کرده، آورده است:

اوایل هفته جاری به طور تصادفی در یکی از نهادها با آقای قرائتی برخورد کردیم. یقه‌ی من و دکتر مخبر را گرفت و گفت حتماً باید نکات مهمی را به شما تذکر دهم. جایی برای نشستن نبود. همان‌جا روی چمن‌ها نشست و گفت کفش‌ها و جوراب‌هایتان را هم درآورید و راحت به حرف‌هایم گوش کنید!

به شوخی می‌گفت حالا جزو پا برهنه‌ها هستیم!

مثل همیشه حرف‌های شیرین و سازنده زد و از دغدغه‌هایش در مورد هدر رفتن ظرفیت‌های عظیم کشور و ضرورت تحول بنیادین و نه شعاری در دستگاه‌های تبلیغی به ویژه در سازمان روحانیت گفت.

معتقد بود که حوزه‌های علمیه در کادرسازی و تربیت طلاب فاضل و دردمند و آشنا با نیازهای واقعی و روزمره مردم و به ویژه روش‌های روانشناسانه برای تربیت دینی اقشار مختلف دچار کم‌کاری و عقب ماندگی هستند.

خوشبختانه پس از گذراندن یک کسالت طولانی حالش خوب بود و با طنزهای دسته اول منشوری و غیرمنشوری! حال ما را هم خوب کرد.

ضرغامی همچنین در بخش پی‌نوشت مطلب خود نوشته است:

آقای قرائتی جزو سرمایه‌های ملی است. معتقدم همانطور که نتوانسته‌ایم بهشتی و مطهری تربیت کنیم، همانطور هم نمی‌توانیم مثل آقای قرائتی، درست با همین خصوصیات و توانمندی‌ها، به راحتی تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم. اما با اصلاح روش‌ها و رفتارها و نگاه‌های مردم سالارانه و توجه به روح و بطن دین می‌توان شاهد رویش‌های ارزشمند در نهادهای دینی بود.

آخوند باید مردمی باشد، نگاه از بالا به پایین نداشته باشد، خوش اخلاق باشد، اصل را بر جذب بگذارد، تکبر نکند، با مردم راه برود و زبان مردم و به تعبیر قرآن لسان قوم را بداند، آنان را از دین نترساند و با همه وجود بداند که کارکرد دین آرامش بخشی به روح و روان مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز