خبرگزاری کار ایران

فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۶۴

سازمان زیباسازی شهر تهران بنا به مأموریت و اهداف خود در زمینه زیباسازی، ایجاد هویت بصری، خاطره جمعی و توسعه پایدار شهری با بهره گیری از هنر مجسمه سازی جهت جذب ایدهها و طرحهای خلاقانه هنرمندان، در سال جاری فرصتی را بدین منظور اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، سازمان زیباسازی شهر تهران بنا به مأموریت و اهداف خود در زمینه زیباسازی، ایجاد هویت بصری، خاطره جمعی و توسعه پایدار شهری با بهره گیری از هنر مجسمه سازی جهت جذب ایدهها و طرحهای خلاقانه هنرمندان، در سال جاری فرصتی را بدین منظور اختصاص داده است. از این رو از هنرمندان مجسمهساز دعوت میشود طرحها و ایدههای پیشنهادی خود را با رعایت شرایط زیر، از 20 تیر تا 30 آبانماه سال جاری به واحد تأمین طرح مدیریت آثار حجمی این سازمان ارائه نمایند.

نکات و شرایط ارائه آثار:

- شهر با دارا بودن فضاهای عمومی متعدد و سلایق متنوع شهروندان، به آثاری با موضوعات و شیوه‌های مختلف هنری نیاز داشته و نوآوری و خلاقیت، میزان جذابیت و اثرگذاری آثار را افزایش داده و در انتخاب آثار لحاظ خواهد شد.

- موقعیت و مختصات مکان، سوابق تاریخی مؤثر بر مکان، نامگذاری مکان، مجاورت یا نزدیکی با اماکن مهم شهری، قرارگیری در محورها و شریان‌های مهم شهری و توجه به ویژگیهای مخاطبان در هر مکان، میبایست جهت ارائه طرح از سوی هنرمندان گرامی مورد دقت قرار گیرد.

- هنرمندان میبایست صرفاً بر اساس مکان نصب و جانمایی مناسب برای نصب اثر، طرحهای خود را ارائه نمایند. بدیهی است مدیریت آثار حجمی از پذیرش طرحهای بدون جانمایی دقیق شهری معذور است.

- پیشنهاد مکان نصب اثر شامل تمامی فضاهای عمومی شهر تهران از قبیل معابر، پیادهروها، پیادهراه­ها، تقاطعها، میادین (غیر اصلی) و جدارهها میباشد و بر رعایت مقولهی مکانویژگی در طراحی آثار تأکید میشود.

- اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپیبرداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تأیید طرح بوده و مدّنظر داوران قرار میگیرد. (مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاددهنده است).

  • تبصره 1: طراحی نمادهای میادین اصلی و مهم شهری از طریق اعلام فراخوان اختصاصی اقدام خواهد شد و مشمول این طرح نمیباشد.
  • تبصره 2: سردیسها و مجسمههای شهدا و مفاخر فرهنگی نیز مشمول این طرح نیستند.

- تایید نهایی طرحها صرفاً از طریق بررسی ماکت اجرایی صورت میگیرد.

- دبیرخانه از پذیرش آثاری که پیشتر در فراخوانهای سازمان زیباسازی پذیرفته نشدهاند، معذور است.

- دارا بودن سوابق حرفهای و هنری مرتبط و معتبر و ارائه رزومه مستند توسط شرکت‌کنندگان الزامی است.

- خرید آثار منتخب، پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمتگذاری و توافق نهایی با هنرمند، و تأمین اعتبارات مورد نیاز و براساس اولویت موضوع یا مکان نصب اثر صورت میگیرد.

  • تبصره 1: فرآیند خرید آثار تأیید شده نهایی، با توجه به اولویت موضوعی یا مکانی پس از تخصیص اعتبارات و تامین بودجه مورد نیاز انجام میشود.
  • تبصره 2: زمان ثبت نام و ارائه طرح تأثیری در زمان خرید اثر نداشته و خرید اثر صرفاً پس از طی تمامی مراحل مورد نیاز و بر اساس نیاز شهر و اولویتهای مربوطه صورت میگیرد.

- ماکت ارسالی میبایست از مصالح ماندگار و مقاوم باشد، در غیر این صورت سازمان هیچ مسئولیتی در قبال سلامت ماکت نخواهد داشت.

- انجام ثبتنام و پذیرش طرح صرفاً با رعایت تمام موارد یادشده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می پذیرد.

نحوه ثبت نام و ارائه طرح:

- هنرمندان میتوانند طی مدت مشخص شده، با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت نمایند.

- تصویر طرح پیشنهادی و ماکت حجمی

- ارائه توضیح و توجیه طرح پیشنهاد شده

- ارائه مختصات و مشخصات اثر (جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و . . .)

- ذکر مکان پیشنهادی نصب و ارائه فایل جانمایی مجازی دقیق با رعایت اشل واقعی اثر (طرح‌ها صرفاً بر اساس مکان پیشنهادی بررسی میشوند.)

- ارائه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق

- رزومه مستند هنرمند

نشانی دبیرخانه (مدیریت آثار حجمی) پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- کوچه جمالی شرقی- پلاک 12- عمارت عینالدوله است.

تلفن: 7- 22969744– داخلی 101 تا 103

نشانی سایت سازمان زیباسازی www.zibasazi.ir است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز