خبرگزاری کار ایران

دو روایت از استعفای مدیرعامل بنیاد رودکی و نظر نهایی وزیر ارشاد/صفی‌پور ماندگار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۸۱

علی‌اکبر صفی‌پور هفته قبل به دلیل پایان دوران ماموریت سه ساله‌اش در خارج از سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ از مدیرعاملی بنیاد رودکی استعفا داد. اما ظاهرا مشاوره‌ها و جلسات هفته گذشته ثمر داده و تصیمیم بر این شده که او به کارش در بنیاد رودکی ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل کنونی بنیاد فرهنگی هنری رودکی که ظاهرا به دلیل پایان ماموریت سه ساله‌‌اش در خارج از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، طبق قانون موظف به بازگشت به محل ماموریت اصلی‌اش بود هفته پیش از این سمت استعفا داد. اما امروز (30 خرداد ماه) علی مراد‌خانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) از پذیرفته نشدن استعفای صفی‌پور توسط وزیر ارشاد خبر داد.

مرادخانی در این‌باره به فارس گفته است: طی صحبت‌هایی که با جناب وزیر انجام شد، این مشکل رفع و آقای صفی‌پور به فعالیت‌هایش در بنیاد رودکی ادامه می‌دهد. موضوع پایان ماموریت ایشان نیز با هماهنگی‌هایی که انجام شده، برطرف خواهد شد.

این درحالی‌ست که صفی‌پور؛ دوم تیر سال گذشته با حکم علی جنتی (وزیر وقتِ فرهنگ و ارشاد اسلامی) برای مدت دو سال به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی منصوب شد و به‌طور حتم در زمان انتصاب صفی‌پور به این سمت؛ از مدت زمان باقیمانده ماموریت وی در خارج از سازمان اسناد و کتابخانه ملی اطلاعاتی در دست بوده است.

صفی‌پور طی یک سال اخیر به دلیل تصمیماتی که برای روند کاری بنیاد رودکی اتخاذ کرده بود، یکی از پرسروصداترین دوران این مجموعه را رقم زد که از آن جمله می‌توان به برگزاری برنامه رونمایی اتومبیل رنو روی سن تالار وحدت اشاره کرد.

اما داستان پیوستن صفی‌پور به بنیاد رودکی روی دیگری هم دارد. براساس روایت دوم؛ در اوایل دولت یازدهم وقتی سیدرضا صالحی‌امیری به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب می‌شود، علی‌اکبر صفی‌پور به عنوان معاون رئیس این سازمان مشغول فعالیت بود. بعدها یعنی در حدود چند ماه بعد، به دلیل پاره‌ای اختلافات صفی‌پور از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جدا شد و به عنوان مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی به تبریز رفت. تا اینکه دوم تیر ماه سال 1395؛ او به پیشنهاد یکی از اعضای هیئت امنای بنیاد رودکی به سمت مدیرعاملی این بنیاد انتخاب شد.

11 آبان ماه سال گذشته وقتی که حکم سیدرضا صالحی‌امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد، طبعا وزیر جدید نیز به‌طور طبیعی در جمع هیئت امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی جای گرفت. در این میان این شائبه به‌وجود آمد که با کنار هم قرار گرفتن دو رئیس و معاون سابق کتابخانه ملی این‌بار در وزارت ارشاد؛ بار دیگر اختلاف میان آنها احیا خواهد شد، از همین رو صفی‌پور ترجیح داد تا به‌جای ماندن در سمت فعلی خود، تن به استعفا دهد که درنهایت با پادرمیانی برخی دوستان و همکاران؛ ماجرای استعفای علی‌اکبر صفی‌پور با پذیرفته نشدن آن و انتخاب دوباره‌ وی ازسوی وزیر ارشاد به عنوان مدیرعامل بنیاد رودکی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز