خبرگزاری کار ایران

شعرها و نقاشی‌های تازه احمدرضا احمدی در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۸۵

مجموعه شعر جدید احمدی‌رضا احمدی به همراه نقاشی‌های او منتشر می‌شود.

احمدرضا احمدی (شاعر و نویسنده) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از انتشار یک مجموعه شعر جدید از سروده‌های خود خبر داد و گفت: مجموعه شعر «جای پای عاشقان روی برف مانده است» که با نقاشی‌هایی که کشیده‌ام؛ همراه شده قرار است توسط نشر چلچله منتشر شود.  در حال حاضر مشغول غلط‌‌گیری فایل آماده شده این مجموعه شعر که نزدیک به ۱۹۰ صفحه خواهد بود، هستم تا ناشر کارهای بعدی را چاپ انجام بدهد.

احمدرضا احمدی متولد ۳۰ اردیبشهت ماه ۱۳۱۹ در کرمان است. احمدی در سال ۱۳۴۳ به همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علاء، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی، جعفر کوش‌آبادی، مریم جزایری و جمیله دبیری گروه طرفه را با هدف دفاع از هنر موج نو تأسیس کرد. انتشار دو شماره از مجلهٔ طرفه و تعدادی کتاب در زمینهٔ شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است.

او  در مهر ماه سال ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد. تا سال ۱۳۵۸ در سمت مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار ماند و از سال ۱۳۵۸ تا زمان بازنشستگی یعنی سال ۱۳۷۳ در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویراستاری مشغول بود. تدوین ردیف موسیقی ایرانی، آوازهای محمدرضا شجریان، شعرخوانی و ضبط صدای شاعران مهم (با آثاری از نیما یوشیج، احمد شاملو، نادر نادرپور، فروغ فرخزاد، یدالله رؤیایی، نصرت رحمانی و...) ازجمله فعالیت‌های وی در کانون بوده‌است.

او اشعار و داستان‌های مختلفی در حوزه بزرگسالان و نوجوانان دارد و در کارنامه ادبی خود شاعر برگزیده شدن در پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی در سال ۱۳۸۵ و نامزدی جایزه هانس کریستین اندرسن در سال ۱۳۸۸ را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز