خبرگزاری کار ایران

سفر مادری تنها و دو پسرش به «کنار دریا»

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۳۴

رمان «کنار دریا» نوشته ورونیک اولمی توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «کنار دریا» نوشته ورونیک اولمی با ترجمه آوا قائمی توسط نشر چترنگ منتشر شده و برای اولین بار نیز در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

این رمان داستان مادری تنها را روایت می‌کند که دو پسر خود، کوین و استانلی را در زمان مدرسه برای سفر به کنار دریا می‌برد. اما آغاز سفر با آخرین اتوبوس شب، آن هم در هوای بارانی و در ادامه هتل کهنه، اتاق‌های بیش از حد کوچک، بی‌پولی و ... نشان می‌دهد این سفر چندان سفر راحت و توام خوش‌گذارنی برای این مادر و پسرهایش نخواهد بود.

ناشر در معرفی نویسنده آورده است: «ورونیک اولمی، رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس توانا فرانسوی‌ است که پیش از این رمانی از او در ایران منتشر نشده است. اولمی، کنار دریا را از خبر کوتاهی که در روزنامه خوانده بود الهام گرفت. این کتاب توانست در سال 2002 برنده جایزه آلن فورنیه شود؛ به‌علاوه همان سال از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در فرانسه و آلمان بود. و به پانزده زبان ترجمه شد در سال 2007 برداشتی از این کتاب در قالب مونولوگ، در لندن روی صحنه رفت.

همچنین در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «می‌خواستم به شب قبل برگردم. شبی بدون رؤیا و بدون بی‌خوابی. شبی که من را از خودم جدا می‌کرد. می‌خواستم دوباره به همان چاله بدون تهدیدی برگردم که درونش افتاده بودم؛ ولی برای همیشه گمش کرده بودم. دیشب شبی مثل بقیه داشتم؟ این همان چیزی است که هر شب به سراغشان می‌آمد؛ پاداشی به‌خاطر اینکه روزشان را به‌خوبی گذرانده بودند؟ من هیچ‌وقت پاداشی گرفته‌ام. خوابم چاقویی است که طناب‌هایی را که در طول روز ازشان آویزان می‌شوم، می‌برد...»

رمان «کنار دریا» نوشته ورونیک اولمی، با ترجمه آوا قائمی، در 80 صفحه و به‌قیمت 9500 تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز