خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۲۰ تهران:

فقط مشارکت صددرصدی باعث بالا رفتن فرهنگ کتابخوانی می‌شود/نصب ۸ بیلبورد در مکان‌های پرتردد شهرری

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۳۳

مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۲۰ تهران گفت: این منطقه مشارکت همه جانبه‌ای در اطلاع رسانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی داشته است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد حیدری‌پور مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهردار ی منطقه ۲۰ تهران در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اطلاع‌رسانی مناسب در برگزاری جشنواره از مهم‌ترین اقدامات این منطقه بوده به صورتی که ۸ بیلبورد در مکان‌های پرتردد از جمله میدان نماز، محله دولت‌آباد، محله ۱۳ آبان ، ورودیه شهرستان ری و چندین محله پررفت و آمد در خیابان‌های اصلی به این امر اختصاص پیدا کرده است و پوسترهای فراخوان و شیوه اجرای مسابقه نصب و جانمایی لازم در کتابخانه‌های تحت پوشش و فرهنگسراها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تراکت‌های ارسالی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بین اعضای کتابخانه‌ها و عموم مخاطبین توزیع شده است یادآور شد: چند سالی است که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نسبت به قبل کمتر شده و یا حالت تکرای به خود گرفته است اما «جشنواره کتابخوانی رضوی» با هدفمندی و مخاطب‌شناسی خوبی که داشته توانسته جای خود را در میان مردم باز کند لذا برگزاری این جشنواره برای تمام رده‌های سنی و ترویج این منابع فاخر رضوی در میان خانواده‌ها خود به جذابیت این جشنواره افزوده است.

 مدیر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۲۰ تهران تصریح کرد: معتقدم هرقدر مشارکت دستگاه‌ها ، ادارات و بویژه نهادهای فرهنگی در این امر بیشتر باشد موجب هم‌افزایی بالاتری خواهد شد و این در حالی است که انجام هرگونه سستی در این کار مهم فرهنگی، لطمه‌ای جبران‌ناپذیری بر عرصه مطالعه و ترویج فرهنگ رضوی خواهد داشت چرا که همه ما برای مردم خدمت می‌کنیم و این وظیفه تمام ادارات و نهادهای فرهنگی است که از تمام توان خود جهت پیشبرد اهداف این جشنواره استفاده کنند و با مشارکت صددرصدی، موجب بالا رفتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان اقشار جامعه شویم.

حیدری‌پور در پاسخ به این سوال که نقش برگزاری چنین برنامه‌هایی در ارتقای سطح مطالعه و گسترش کتابخوانی در کشور چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: این جشنواره به دلیل دارا بودن ویژگی‌های مثبتی نظیر استفاده از فضای مجازی، ارتباط مستقیم با مخاطب نسل کودک و نوجوان و جوان و استفاده از قالب‌های هنری همچون مسابقه نقاشی است که به طور یقین جنبه تشویقی خواهد داشت و همین تنوع منابع و رده‌های سنی؛  موجب نشاط، رونق و حیات فرهنگی در خانواده‌ها و مردم خواهد شد.

به گفته این مسئول سازمان فرهنگی و هنری شهردار ی منطقه ۲۰ تهران ، برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب بازگشت حس رقابت در مردم شده و منابع خوب و مفید آن سبب ارتقا سطح کیفی مطالعاتی مردم خواهد شد چرا که هدف اصلی جشنواره «مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی» است.

وی در پایان نیز از تمامی زحمات و پیگیری های مستمر رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز