خبرگزاری کار ایران

فراخوان جشنواره تئاتر کودک با شعار «کودکی، همسفر قصه‌ها» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۲۹۰

مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فراخوان این دوره جشنواره را دارای رویکرد متناسب با شعار امسال جشنواره و کدگذاری اهداف آینده تئاتر کودک در دراز مدت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، مریم کاظمی درباره تغییرات این دوره جشنواره در فراخوان گفت: فراخوان بیست و چهارم تغییری بنیادین در شکل و ساختار کلی جشنواره آنطور که تا کنون وجود داشته نداده است. ولی سعی شده با رویکرد دیگری به بخش‌های مختلف نگاه شود که برگرفته از شعارمان و کدگذاری اهداف آینده تئاتر کودک در دراز مدت باشد.

وی ادامه داد: اگر بخشی در جشنواره وجود دارد پس مهم است و تاکید خاصی روی بخش خاصی وجود ندارد. تاکید روی دقت در بود و نبود این اگرها و چراهاست. اینکه از خود بپرسیم هر بخش جشنواره برای چه ایجاد و در فراخوان گنجانده شده و چه مسئولیتی متوجه فعالان و دوستداران تئاتر کودک و مدیران این حوزه خواهد شد.

کاظمی شعار جشنواره امسال  را «کودکی، همسفر قصه‌ها» معرفی کرده و گفت: ماهم از جشنواره‌های گذشته یاد کردیم و ضمن تاکید بر همه شعارهایی که تاکنون به اهداف جشنواره کمک کرده است، و دنباله رو آنها، شعار جدیدی برای جشنواره امسال انتخاب کرده ایم که برگرفته از شرایط فعلی تئاترکودک و تشخیص بعضی کمبودها است و اینکه لازم است به این نکته هم در کنار دیگر اهداف، توجه شود. شعار امسال «کودکی، همسفر قصه‌ها»  با هدف اهمیت به قصه و قصه‌گویی و نوع روایت در مسیر نزدیک شدن به مخاطبان است.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ویژگی فراخوان امسال را سادگی، حفظ انسجام گروه ها و نزدیک شدن به آرمان هنری دانسته و توضیح داد: ویژگی فراخوان امسال به سادگی، حفظ انسجام گروه‌هایی که در زمینه نمایش‌های کودک و نوجوان کار می‌کنند، دوری از بی‌تفاوتی و نزدیک شدن به آرمان هنری است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به میراث شهرام کرمی برای این جشنواره متکی هستید؟ گفت: آنچه آقای شهرام کرمی در سال‌ها فعالیت در حوزه‌های مختلف مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان به‌ویژه دبیری همین جشنواره انجام داده‌اند، چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت و بی‌توجه به آن راه خود را رفت و مثلا نوآوری کرد. بیشترین نوآوری که جشنواره بیست و چهارم در نظر دارد انجام دهد برگزاری خوب و درست همان هنجاری است که شهرام کرمی بنیاد گذاشت؛ مدل‌سازی کرد و جهت داد.

کاظمی ادامه داد: کار من و هر دبیری باید ادامه کار قبلی باشد نه رد آن. متاسفانه همه مشکلات مدیریت ما از سلیقه‌های فردی جدا از هم ناشی می‌شود که فکر می‌کنیم می توانیم همه چیز را یکباره تغییر دهیم و هیچ دیدگاهی برای آینده جز خودمان نداریم. بدون داشتن چشم‌انداز چندساله هیچکس نمی‌تواند قدمی روبه جلو بردارد و چشم‌انداز پویا روی کوشش سال‌های قبل استوار است. بنابراین بدون جضور و رهنمودهای شهرام کرمی در شورای سیاستگذاری الکن خواهیم ماند.

دبیر دوره بیست و چهارم درباره اولین جلسه‌ای که با ستاد برگزاری جشنواره در همدان داشته نیز توضیح داد: جلسه‌ای با مسئولان برگزاری جشنواره در همدان داشتیم و با تاکید بر خواست دوطرف برای برگزاری درست جشنواره به عنوان یک جشن ملی بر مسئولیت‌هایی که هرکدام باید به عهده بگیریم، زمان‌بندی و راهکار اجرایی بهتربه نتایجی رسیدیم که در قالب یک تفاهم‌نامه جمع خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره اجرای نمایش و جذب مخاطبان و علاقه‌مندان بیشتر برای نمایش‌ها و ایجاد تفکر سالم در خانواده‌هاست که روزی برسد که هرخانواده رفتن برای دیدن نمایش را مثل مدرسه رفتن بدیهی بداند. مخاطب بیشتر یعنی سالن‌های بیشتر و مسئولیت بیشتر.

کاظمی درپایان گفت: فعلا سالن جدیدی تاسیس نشده و ستاد جشنواره در کنار این مسئله باید از همکاری سایر ارگان‌ها در همدان بهره‌مند باشد تا بتواند مسئولیت‌هایش را سامان دهد. لذا سوار کالسکه موجود می‌شویم و در منزل بعدی کالسکه مسیر بعدی آماده خواهد بود... یا نخواهدبود...؟ بگذارید ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز