خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست اتحادیه فروشندگان کاغذ برای کاهش ضرایب مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۵۱

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا درباره ضرایب مالیاتی پیشنهادی صنف گفت: پیشنهاد ما ضرایب 2 درصد برای عمده فروش و 4 درصد برای خرده فروش صنف کاغذ است. درصد تعرفه واردات کاغذ هم همین 4 درصد است.

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،  درباره آخرین وضعیت بازار کاغذ در کشور گفت: در بحث قیمت کاغذ و میزان آن برای عرضه مشکل خاصی نیست و می‌توان گفت همه چیز سر جای خودش قرار دارد. البته برخی تغییرات جزئی که همیشه بوده؛ وجود دارد ولی در کل ثبات بازار کاغذ حفظ شده است.

او البته از ارسال نامه به سازمان امور مالیاتی کشور برای تصحیح ضرایب مالیاتی فروشندگان کاغذ خبر داد و اظهار داشت: موضوع و بحث درباره مالیات فروشندگان کاغذ همچنان در حال پیگیری است، ما نامه‌ای هم برای اداره اصناف که هرساله نامه‌ای درباره ضرایب آماده می‌کند و سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کرده‌ایم و امیدواریم پاسخ مناسبی به درخواست ما در نامه داده شود و ضرایب مالیاتی فروشندگان کاغذ را تصحیح کنند. در حال حاضر ضرایب مالیاتی برای فروشندگان کاغذ بالاست و واقعا جوابگوی بازار کاغذ فعلی ما نیست. ضرایب مالیاتی ما 15 درصد، 10 درصد و 6 درصد است که در حال حاضر اصلا چنین سودهایی را در بازار کاغذ نداریم.

میرباقری افزود: اگر این ضرایب اصلاح شود، فروشندگان کاغذ خیلی هم اشتیاق پیدا می‌کنند که دفاتر خود را ثبت کرده و اطلاعات را نگاه دارند و واقعا بحث مالیاتی در حوزه کاغذ شفاف و روشن‌تر خواهد شد. به عنوان مثال فرض کنید کاغذ 70 هزار تومان را اگر بخواهم 10 درصد سود بگیرم به قیمت 77 هزار تومان می‌رسم که همچنین چیزی اساسا محال است. همین الان کاغد 70 هزار تومان را در ظهیرالاسلام با 200، 300 یا نهایتا 500 تومان افزوده و سود به فروش می‌رسد. این میزان سود اصلا به درصد نمی‌رسد که حالا ما بخواهیم این ضرایب مالیاتی را هم برایش حساب کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا سپس درباره ضرایب مالیاتی پیشنهادی صنف یادآور شد: پیشنهاد ما ضرایب 2 درصد برای عمده فروش و 4 درصد برای خرده فروش صنف کاغذ است. درصد تعرفه واردات کاغذ هم همین 4 درصد است که البته ما در مورد همین ضریب هم با انجمن واردکنندگان کاغذ صحبت کرده‌ایم و نظر آنها را هم خواستیم که روی همین 4 درصد نظر دارند. امیدواریم به نامه ما درباره ضرایب رسیدگی شود و دیگر شاهد مشکلات اینچنینی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز